TOP

Fashion Club 70 breidt portfolio uit, Primark 15 jaar in de winkelstraten, pop-up tentoonstelling Handmade in Den Haag 

Fashion Club 70 breidt uit met vijf internationale accessoire- en modemerken, Primark 15 jaar in de winkelstraten, pop-up tentoonstelling Handmade in Den Haag. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 5 december.

Beeld: Fashion Club 70

Fashion Club 70 breidt uit met vijf internationale accessoire- en modemerken 

Het modebedrijf kondigt aan vijf iconische accessoire-en modemerken toe te voegen aan haar portfolio. Fashion Club 70 voegt bekende merken als Napapijri, Philippe Model en K-way toe. En introduceert door middel van de nieuwe kindercollecties van Napapijri en K-way en de reeds bestaande Liu Jo Kids, Moose Knuckles Kids en Kurt Geiger Kids collecties een sterk aanbod kindermode. Daarnaast keren iconische merken Coach en Kate Spade terug. 

Primark 15 jaar in de winkelstraten 

15 jaar geleden opende Primark Nederland voor het eerst haar deuren in Rotterdam. Inmiddels zijn er 20 winkels in 18 steden die elke maand door ruim een miljoen klanten bezocht worden. Bij Primark staan de prijs, een breed assortiment en plezier in winkelen centraal. Toch is dat niet het enige dat Primark belangrijk vind. De afgelopen 15 jaar is er hard gewerkt aan verantwoordelijk ondernemen. Zo is er twee jaar geleden bijvoorbeeld Primark Cares gelanceerd, waarmee Primark wil investeren in het aanbieden van duurzame en betaalbare mode voor iedereen. Primark belooft in 2030 dat alle kleding gemaakt wordt van gerecyclede of duurzamere materialen. Dit jaar bevatte al meer dan de helft (55%) van alle verkochte kleding gerecyclede of duurzamere materialen. Dit is een toename van 30% sinds 2021. Ontwikkelingen die wij toejuichen, vandaar dat we ook in het nieuwe jaar een diepte-interview op de planning hebben staan Primark’s CEO, Paul Marchant. 

Pop-up tentoonstelling Handmade in Den Haag 

Op vrijdag 8 december lanceert Schone Kleren Campagne (SKC) de derde editie van de tentoonstelling Handmade in Den Haag. De tentoonstelling zal geopend worden met een toespraak van influencer en activist Sara Dubbeldam. De pop-up tentoonstelling is gericht op de activering van jongeren op sociale duurzaamheid binnen de kledingindustrie, met een focus op leefbare lonen.  Bezoekers kunnen kleding upcyclen en ruilen. De tentoonstelling is van 8 t/m 12 december gratis te bezoeken op Spui 40 in Den Haag. 

Continue veranderingen voor retailers 

In de maandelijkse Rabobank Retail Update komt naar voren dat retailers moeten dealen met verschillende veranderingen. Zo is te zien dat elke belangrijke stakeholder – klanten, leveranciers, werknemers en investeerders – drastische veranderingen maken in gedrag en verwachtingen, en dit alles tegelijkertijd. Daarnaast wordt duidelijk dat retailers digitalisering en duurzaamheid prioriteit moeten geven om aan de verwachtingen van de consument (en overige) stakeholders te kunnen voldoen. Door deze (en andere) uitdagingen wordt er van de retailer gevraagd om hun strategie aan te passen om kansen te kunnen benutten.