TOP

DHL Express start nieuwe dienst voor webwinkelier

Op 23 mei introduceerde DHL Express een nieuwe bezorgdienst: DHL For You. Hiermee wil de bezorger inspelen op op bedrijven die tussen de 10 en 100 pakketten per dag versturen. De nieuwe dienst is per 1 juni van start gegaan
Omdat de b2b express-markt stagneert en de b2c-markt mede dankzij het succes van webshops floreert, lijkt de nieuwe dienst volgens DHL Express een logische stap. Het uitbreiden van het productportfolio van DHL is tot stand gekomen door een samenwerking tussen DHL Express en Selektvracht. Bij de introductie van de nieuwe dienst in de DHL Express terminal in Utrecht, wilde DHL Express duidelijk maken dat het bedrijf het gevoel van regie in handen van de klant wil leggen.
Salesdirecteur Martijn Kleij zegt in een persbericht: “DHL target met DHL For You de startende/kleinere webwinkels, zodat zij niet van de ene naar de andere service moeten switchen wanneer de hoeveelheden wisselen. Met dezelfde service kunnen ook privépakketjes worden verstuurd: met een klein vinkje krijg je hiervoor een aparte factuur.”
DHL wil de nieuwe dienst profileren door een aantal standaard services aan te bieden: levering de volgende werkdag, vier afleverpogingen, afleveren op de gewenste locatie en een gemakkelijk retourproces. Het bedrijf blijft ondertussen bezig het product door te ontwikkelen. Op termijn zou het daardoor voor de ontvanger mogelijk zijn om behalve de bezorgdag ook de bezorgtijd te selecteren.

Meer informatie: mkbeasydesk.nl