TOP

Deze (mode)merken helpen de retailer verder tijdens de coronacrisis

Het zijn moeilijke tijden voor de hele modebranche. Veel (mode)merken en bedrijven willen de coronacrisis goed door komen, maar het liefst wel samen met de retailpartners. Zo ook deze merken, die solidair zijn en hun klanten concreet proberen verder te helpen. Met webinars, webshops, opslag en uitstel van collecties. Dit zijn de oplossingen van merken en bedrijven die meedenken.

Pom Amsterdam maakt webinar voor retailpartners

Het modemerk Pom Amsterdam probeert de eigen retailpartners te ondersteunen met een webinar. Een online tutorial om de online omzet te vergroten. “Jullie staan voor grote uitdagingen en daarom willenwe graag meedenken en iets bijdragen.” Samen met de strategische partner van Pom Amsterdam, May Brand Builders, is een webinar opgenomen met daarin tips en tricks om op korte termijn de online omzet te vergroten. Je kunt kiezen uit twee webinars: Starter of Advanced.

Alix the Label: webshop voor retailpartners, in één dag live

Ook het Nederlandse modemerk Alix The Label heeft bekendgemaakt dat zij retailers die het merk verkopen in fysieke winkels gaat ondersteunen. Het merk biedt de mogelijkheid een webshop op te zetten die binnen één dag live kan zijn, zodat deze winkeliers de producten kunnen blijven aanbieden. De retailer betaalt eenmalig 500 euro, de rest van de kosten worden gedragen door Alix the Label en S&S Online Marketing, de marketingpartner van Alix the Label.

De retailer wordt zelf eigenaar van de website, laat een woordvoerder weten. “De producten van Alix The Label worden ingeladen door S&S Marketing, andere producten in de winkel kunnen de retailers zelf inladen. “Met dit initiatief willen wij als merk ons steentje bijdragen ten tijde van de COVID-19 crisis. Winkeliers hebben het zwaar en door mee te denken en mee te investeren in een webshop hopen we de winkeliers bestaansrecht te laten houden,’ aldus Rens Netten, oprichter Alix The Label.

Lerros en New in Town: speciaal actieprogramma voor retailers

In tijden van crisis zijn ingrijpende maatregelen nodig om merken en detaillisten te ondersteunen. De merken Lerros en New In Town brengen daarom een actieprogramma dat verdere financiële problemen moet beperken. Als gevolg van de coronacrisis heeft het merk Lerros besloten om radicaal te stoppen met een aantal uitleveringen. Voor de maanden mei, juni en november dit jaar worden geen collecties uitgeleverd. Hiermee moet een verdere aanslag op de liquiditeit van de detaillist worden voorkomen evenals een mogelijke prijsverlaging door agressieve uitverkopen.

Vans lanceert ‘Foot The Bill’ in Europa om lokale skatewinkels te ondersteunen

Om de ‘Vans-familie’ te ondersteunen helpt Vans kleine onafhankelijke skatewinkels door op maat gemaakte ontwerpen beschikbaar te stellen waarvan de netto-opbrengsten rechtstreeks naar deze partners gaan. Elke retailpartner krijgt toegang tot het ontwerpen en uploaden van een patroon dat zijn unieke persoonlijkheid vertegenwoordigt. Fans kunnen de winkel ondersteunen door het ontwerp te kopen. En niet alleen dat, ze kunnen de creativiteit voortzetten door het ontwerp aan te passen met een andere kleur, print en materiaalcombinaties. De netto-opbrengst van de verkoop van elk paar van deze zeer speciale Vans Customs gaat rechtstreeks naar de retailer om wat verlichting te bieden tijdens deze uitdagende tijd. Vans produceert maximaal 500 paar per zakenpartner, deze zijn limited edition. Het programma zal vanaf mei in heel Europa worden uitgerold bij onafhankelijke skate-winkels.

PR-Bureau Oona organiseert webinar over influencer-marketing

Ook het Belgisch-Nederlandse pr-bureau Oona doet een duit in het zakje en heeft een webinar georganiseerd: ‘Hoe ben je relevant voor je community tijdens de Covid-19-crisis’. De belangrijkste les is dat sociale media en influencer-marketing relevanter is dan ooit als je Gen Z en Millennials wilt bereiken, aldus Oona in een persbericht. Andere onderwerpen die aan bod kwamen: Wat zijn de wereldwijde trends & culturele bewegingen die we tegenwoordig zien en advies, tips & trucs over hoe je kunt communiceren met en je verbinden aan influencers in de Benelux. Als je het webinar wilt (her) bekijken, surf dan naar: https://vimeo.com/403688458 (code: firstoonawebinar)

Femmes du Sud ontwikkelt WhatsApp-service met ContactOns

Het modemerk Femmes du Sud heeft in samenwerking met het bedrijf ContactOns een dienst ontwikkeld die het mogelijk maakt via Whatsapp voor Business op eenvoudige wijze meer conversie uit social media te halen. Op het moment dat klanten vragen hebben over een post op Instagram of Facebook, of beter nog als ze willen kopen, dan kunnen zij op eenvoudige wijze een berichtje sturen via WhatsApp zonder dat zij eerst het 06-nummer moeten toevoegen in hun contacten. Zonder webshop kunnen via deze methode in combinatie met een betaalverzoek/tikkie ook items verkocht worden via social media.

Retailpartners lanceren HelpDeWinkelier.nl als steun voor de lokale retailer

Op 15 april is het online platform HelpDeWinkelier gelanceerd om retailers een extra mogelijkheid te bieden in uitdagende tijden. Op dit platform kunnen consumenten winkels steunen door een waardebon te kopen die op een later moment in te wisselen is. Deze directe omzet helpt winkeliers bij het betalen van de vaste lasten. HelpDeWinkelier is een initiatief van Cotton Ball Lights, Orderchamp, Lightspeed, Gifty, DMWS en Fanwork Events. Inmiddels zijn er al meer dan 150 deelnemende winkels. Winkels kunnen zich aanmelden via deze link: www.helpdewinkelier.nl/inschrijven-als-winkelier/

Heb of weet jij ook een origineel initiatief om (retail)partners te ondersteunen? Laat het ons weten via redactie@textilia.nl