TOP

Deze modemerken doen het goed op Twitter

Als modeondernemer tweet jij er natuurlijk op los, maar er zijn altijd anderen die het beter doen. Kijk af bij de modemerken met de meeste followers op Twitter!

Doe regelmatig een update, geef een kijkje achter de schermen en houd je followers op de hoogte van activiteiten en kortingen. Deze en andere tips gaf Textilia jou vorige maand in een artikel over social media voor je onderneming. Inmiddels doe je natuurlijk je best, maar er zijn altijd anderen die het beter doen.

Twitter followers top 10

Social media-marketingbedrijf Dachis Group onderzocht in juli dit jaar welke modemerken het beste omgaan met social media. Relevante factoren waren onder andere de omvang van het publiek, het aantal followers en de keren dat berichten worden gedeeld. Gekeken werd naar Facebook, Twitter en Instagram. Textilia selecteerde de tien modemerken met de meeste Twitter-followers*.

  1. Victoria’s Secret met 2.377.726 followers;
  2. H&M met 2.270.270 followers;
  3. Louis Vuitton met 1.132.388 followers;
  4. Forever 21 met 1.119.607 followers;
  5. Dior met 2.267.376 followers;
  6. Burberry met 1.966.993 followers;
  7. Michael Kors met 1.320.917 followers;
  8. Dolce Gabbana met 894.137 followers;
  9. Gucci met 799.048 followers;
  10. Roberto Cavalli met 480.735 followers.

* de cijfers zijn afkomstig uit juli 2013 en kunnen dus afwijken.

Baas boven baas

Ter vergelijking: Justin Bieber, Katy Perry en Lady Gaga hebben allen meer dan 40 miljoen Twitter-followers. Geen wonder dus dat modemerken vaak een samenwerking aangaan met een celebrity. Zo doet G-Star het met Afrojack, komt Kim Kardashian naar Bijenkorf, en strike C&A Jan Smit. Tip: denk ook eens aan een samenwerking met een blogger.

Beter goed gejat…

Zó twitteren de experts: