TOP

De nieuwkomers op Just Kidz

Het kindermodesegment staat erom bekend dat er elk seizoen nieuwe merken starten. Hier volgt een zevental nieuwkomers die de gezellige en goedverzorgde Just Kidz als springplank naar de Nederlandse markt kozen.

Winkelier Gerard Voortman brengt het nieuwe Nederlandse merk LT-01 op de markt. Het gaat om een collectie voor jongens en meisjes met een klassiek-sportieve uitstraling in het middensegment. Kenmerkend is het Nederlandse landkaartje in voering en beleg.

To Be Too is een Italiaans voorraadmerk, dat een jeansgeoriënteerde collectie met een Italiaanse smaak uitbrengt voor tienermeiden. Het merk is verkrijgbaar bij Kiezel in het WFC.

Het Noorse World of Kids maakte de laatste vijf jaar een stormachtige groei door op de Scandinavische markt. Hierbij speelt de prijs/kwaliteit-verhouding een belangrijke rol. Het bijbehorende Crush is de tienerlijn voor meisjes en Mute ten slotte is er voor jongens in die leeftijd. De Nederlandse agent van World of Kids is Max Fashion Labels in het WFC.

Puk Design is een nieuw cadeaumerkje van ontwerpster Daniëlle Ducheine die de productie door Lunter Textiel liet uitvoeren. In de collectie van Puk Design is van alles mogelijk met de kleurrijke fantasiebeesten. De katoen voor dit alles is van biologische oorsprong.

Max, Mini, Mix en Max Collection zijn eigenwijze Zweedse merken voor kinderen in verschillende leeftijdsgroepen. De collecties worden in Nederland verkocht door het agentuur Friends for Fashion.

Het agentschap Kus Kinderkleding uit Spanje brengt twee kinderkledingmerken naar Nederland, Schuss en Valenri; en het kinderschoenenmerk Puchitos. Alle collecties staan voor een ingetogen beeld met een klassiek tintje.

Lef Meidenmode brengt een meidencollectie met een volwassen smaakje, zonder dat het te wijs wordt. Grafische prints domineren en kunnen gecombineerd worden met effen stukken. Het Lichtenvoordse bedrijf levert al via de eigen webshop, maar presenteerde zich nu voor het eerst ook aan de winkelier.