TOP

Collections Otto Klein breidt uit

Collections Otto Klein breidt het agentuur uit en opent een extra showroom aan de overkant van de huidige showroom in Lijnden. Hier wordt de merken in het middenhoge segment gepresenteerd.

Ondanks de onzekere tijden die achter ons liggen, zag Otto Klein van Collections de mogelijkheid om uit te breiden. “Wij zijn de coronaperiode goed doorgekomen. Natuurlijk was er veel onzekerheid, maar dankzij ons type merken zijn we er doorheen gemanoeuvreerd. Onze merken zijn betaalbaar, casual en kort op de markt. Daar was juist behoefte aan. Retailers hebben een duidelijk keuze gemaakt voor merken die goed doorverkopen en flexibel zijn in de service.”

Ruimte maken

Twee jaar geleden betrok Collections Otto Klein een grote nieuwe showroom van 750 vierkante meter aan de Melbournestraat in Lijnden. Vijf maanden geleden nam het agentuur het agentschap van het Duitse broekenmerk Zhrill over. Om hier in de bestaande showroom ruimte voor te maken, opent Otto Klein daarom aan de overkant een dependance van honderd vierkante meter. Onder de naam Collections The Lobby worden daar de merken uit het middenhoge segment gepresenteerd. In de bestaande showroom blijven de middensegmentmerken Ichi, Freequent, Sisterspoint, Zhrill en Emily van der Bergh.

The Lobby

Zelfstandig agent Melinda van der Hoeven van Labels M verkoopt in The Lobby voor Collections de merken Copenhagen Muse, Happy Pants en Thylie, naast het merk D’etoiles Casiopé uit haar eigen agentschap. Thylie is een voor Nederland nieuw T-shirtmerk uit Zwitserland, met luxe basics uit voorraad. Collections The Lobby opent op zondag 11 juli tijdens de Lijnden Fashion Tour officieel de deuren.

Lijnden Fashion Tour

Vorig jaar initieerde Otto Klein door het wegvallen van de modebeurzen vanwege corona een eigen event met collega-modebedrijven in Lijden: de Lijnden Fashion Tour. Afgelopen winter kon dit event door de coronamaatregelen niet doorgaan, maar deze zomer komt er op 11 en 12 juli een vervolg. Waar er vorig jaar een dertigtal merken meededen, wordt dat deze zomer verdrievoudigd. Mede dankzij de recente verhuizing van de agenturen Cees de Best (Monari, Codello), De Jong Fashion (oa. Caroline Biss, Alchemist, Markberg) en Bianca van Leur Agenturen (oa. Annette Görtz, Antik Batik, Pennyblack) naar Lijnden. Andere nieuwe deelnemende merken zijn onder meer A Fish Named Fred, Beaumont, Björn Borg, Creenstone, Gaastra, G-Star, Joop! en Mac. Verder doen net als vorig jaar onder andere Camel Active, Dstrezzed, Geisha, Luisa Cerano, No Excess, Para Mi, Tramontana en Windsor weer mee.

Foto’s: Collections Otto Klein