TOP

City of Sails lanceert eerste vrouwencollectie

Het Australische zeilmerk 'City of Sails' geeft in juli voor het eerst acte de présence op De Modefabriek in Amsterdam. Het merk zal op deze beurs naast haar zomercollectie voor mannen gelijktijdig haar eerste vrouwenlijn voor de Nederlandse markt presenteren.

De compacte vrouwen collectie is volgens City of Sails geïnspireerd op de zeilrace ‘Americas Cup’ die Australië 30 jaar geleden -voor het eerst sinds de 132-jarige historie van de wedstrijd- won van Amerika. Dit evenement, maar vooral de manier waarop deze overwinning werd behaald en de impact welke deze had op een hele natie, is de rode draad door de collectie.


Uitbreiding

“Na de succesvolle introductie van de herencollectie vorig jaar hebben we veelvuldig de vraag gekregen uit de markt of we ook een damescollectie wilden maken”, aldus Iemke Roos, distributeur van City of Sails in Nederland. “Onder het motto ‘Life’s a Challenge’ is een collectie ontwikkeld met veel kleur, innovatie en functie. In combinatie met onze goede voorwaarden, tot nu toe positieve verkoopresultaten en een gemotiveerd team ben ik ervan overtuigd dat we een collectie in handen hebben waar veel retailers enthousiast over zullen zijn.”

Over City of Sails
De naam ‘City of Sails’ vindt zijn oorsprong in Australië. De metropool Sydney wordt vaak bestempeld als ‘the city of sails’. Het merk produceert een luxe casual-collectie in het midden-hoogsegment, met een eigen (Nederlandse) signatuur. Het label brengt onder meer: jacks, stoere knits, rugby shirts, hooded sweats, (casual) shirts en bermuda’s voor dames en heren.