TOP

Camel Active sluit 2007 goed af

Speciale projecten zijn goed voor de verkoop. Zo zag Camel Active over 2007 de verkoop met 10 procent stijgen door het succes van de gelimiteerde edities.

Door de introductie van de limited editions zoals de zogenoemde Field Jacket én de twee campagnes zag Camel Active de verkoop in 2007 stijgen. De groei komt vooral uit eigen land, Duitsland, met 8,5 procent. Ook de Benelux is een belangrijk afzetmarkt, zo staat in het jaarrapport. Nederland, België en Luxemburg maken 10 procent uit van het totale afzetgebied. Andere belangrijke markten zijn Azië (22%) en Oost-Europa (10%).

 

Directeur, Eric Sperber, geeft commentaar op de resultaten: “Voor hopen voor het lopende jaar 2008/09 opnieuw groei te realiseren, ondanks de moeilijke situatie in de kledingindustrie. Zodra we de definitieve bevestigingen van de pre-orders binnen hebben, zitten we op de goede weg. Verder zien we veel groeikansen in Oost-Europa, Scandinavië en Azië.”