TOP

Bergen op Zoom en Dordrecht winnen citymarketing-prijs

De gemeenten Bergen op Zoom en Dordrecht zijn de winnaars van de Nationale Citymarketing Trofee 2012.
Deze prijs is dit jaar voor de derde keer uitgereikt aan de gemeenten met de beste citymarketing van Nederland. Bergen op Zoom won de trofee in de categorie tot 100.000 inwoners. Dordrecht werd eerste in de categorie grote gemeenten boven 100.000 inwoners. Jurylid Erik Braun reikte de trofee op 4 juni uit tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Eindhoven.

Dordrecht

De jury waardeert Dordrecht met name om zijn duidelijke visie, brede aanpak en het betrekken van stakeholders in alle sectoren van de gemeente. “Er zijn goede resultaten geboekt op de verschillende beleidsterreinen en de organisatie voor citymarketing heeft zich een sterke positie verworven in de gemeente en de gemeenschap. Er is sprake van een totaalpakket”, aldus de jury.

Bergen op Zoom

Winnaar Bergen op Zoom  in de categorie onder 100.000 inwoners wordt gewaardeerd om de snelle ontwikkeling in vrij korte tijd.”Er is veel spirit en drive en er zijn aansprekende communicatie-uitingen”, zo stelt de jury. “Er wordt gewerkt met een heldere doelgroepkeuze en duidelijk omschreven doelstellingen”.

Nationaal Congres Citymarketing

De Nationale Citymarketing Trofee werd uitgereikt tijdens de vijfde editie van het Nationaal Congres Citymarketing op de locatie Strijp-S in Eindhoven. Het congresthema was “Kiezen en delen”. Naast keynote inleiders als prof. Frans Boekema van de Universiteit Tilburg en de Radboud Universiteit Nijmegen werd in een zevental themasessies dieper op een aantal specifieke onderdelen ingegaan.