TOP

Baby Dutch lanceert iShoe

Social media: je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen, lijkt Baby Dutch te willen zeggen. Het Nederlandse sloffenlabel van Tessa Schoonewil lanceerde een heuse iShoe.

Baby Dutch brengt drie collecties per jaar uit. Nieuw dit seizoen is de iShoe, een slofje met alle social media-icoontjes. Ook nieuw in het assortiment is de koeienprint met een grasgroene, roze of blauwe bies. De collectie telt acht nieuwe modellen. Alle slofjes zijn gemaakt van het soepelste leer en hebben een elastische achterkant. Hierdoor zitten de slofjes comfortabel, maar kunnen niet snel door het kindje zelf uitgetrokken worden. De onderzijde is gemaakt van geruwd suède om wegglijden van de voetjes te voorkomen. De maten beginnen bij newborn en lopen door tot ongeveer 1,5 jaar. Adviesprijs is 23,95 per paar, geleverd in een luxe cadeautasje.

Baby Dutch bestaat sinds 2007 toen Tessa Schoonewil een manier zocht om werk en moederschap te combineren. Met een diploma op zak van de modeopleiding Akademie Vogue, kwam ze op het idee om leren babyslofjes op de markt te gaan brengen. Inmiddels zijn er meer dan 70 modellen verkrijgbaar. De leren slofjes worden verkocht in meer dan 100 winkels in Nederland, België en Duitsland.