TOP

Greenstars Agency presenteert negen groene labels

De Belgische Nathalie Dendievel vertegenwoordigt naast haar twee winkels een negental kinderlabels in de Benelux. De rode, of liever gezegd groene draad in haar agentschap is duurzaamheid. Modern green kids' stuff' dus.

De nieuwste aanwinsten van Nathalie Dendievel zijn Lipfish en Blafre. Beide merken vertegenwoordigt ze voor Nederland. Het Zweedse Lipfish brengt unisekskleding voor kinderen tussen 0 en 4 jaar, waarop een veloursapplicatie van dieren steeds kenmerkend is. Prijsniveau: midden. Blafre is een Noors accessoiremerk met leuke blikken doosjes, drinkbekers, thermosflessen, maar beddengoed, kleine sleutelhangers, postkaarten.

Drie jaar geleden startte Nathalie al met de vertegenwoordiging van duurzame Duns voor België. Het Zweedse merk richt zich met retro-alloverprints op kinderen tot 10 jaar. Prijsniveau: midden, calculatie 2.5. Niet veel later kwam daar de Finse unisekscollectie Muru voor de Benelux bij, dat zelf de stoffen weeft (prijsniveau: midden). Beatrix NY brengt toffe rugzakjes, lunchboxen, trolley’s en een eco-lijn van petflessen in het middelhoge prijssegment. Nathalie vertegenwoordigt dit merk voor de Benelux. Cocoon Couture komt uit Australië. Nathalie heeft de ribfluwelen retro zitzakken, houten kapstokjes, boekensteuntjes en muurstickers beschikbaar voor de Benelux. Siaomimi is een merk uit HongKong voor jongens en meisjes tussen 1 en 8 jaar. Kenmerkend voor de modelletjes zijn de (soms etnische) retrostofjes. Nathalie vertegenwoordigt Sianomimi voor de Benelux.

De merken Zolima en Koel4Kids vertegenwoordigt Nathalie voor België. Koel4Kids is een Nederlands schoenenmerk in felle kleuren voor jongens en meisjes. Zolima brengt een uitgebreide meisjescollectie voor 0-12jaar met eigen stoffen in felle kleuren met een eigen accessoirelijn.

Kidslifestylewinkel
Nathalie Dendievel heeft al behoorlijk wat ervaring in de modedetailhandel. Ze startte haar carrière 15 jaar geleden, op haar 21ste met een skate-shop. Het ondernemen ging haar goed af en samen met haar man runde ze in totaal vijf winkels: een skate-surf-snowwinkel op twee locaties, een damesmodewinkel, een kinderwinkel en een interieurwinkel. “Deze ervaring gebruik ik nu in mijn agentschap om de winkeliers te helpen bij het maken van keuzes. De skateshop hebben we nog altijd”, vertelt Nathalie. “Deze is een vaste waarde in de regio met merken als Carhartt, Element, Makia, Ragwear. Ook de kidslifestylewinkel hebben we nog. Daar verkoop ik voornamelijk de merken die ik zelf ook vertegenwoordig. Maar omdat ik ondertussen zelf mama ben van drie kinderen was het organisatorisch niet meer mogelijk om al die winkels te runnen. Als agent ben ik veel flexibeler.”

Informatie: Nathalie Dendievel, Green*stars Agency (geen website), greenstarsagency@gmail.com, 0032 (0)485 – 301716