TOP

Sportkledingfabrikant Odlo past kledingmaten aan

Uit een recent onderzoek van 'Size Germany' is met behulp van body scanning technologie gebleken dat het menselijke lichaam is veranderd in de afgelopen decennia. In de ogen van sportkledingfabrikant Odlo zijn de uitkomsten overtuigend genoeg om haar kledingmaten in 2013 aan te passen.

‘Size Germany’ bestudeerde door middel van een representatieve steekproef de gehele Duitse bevolking. Volgens de onderzoekers hadden vrouwen in de jaren ’60 nog een figuur met rondingen, maar de vrouwelijke tailles zijn vandaag de dag slechts licht gewijzigd. Mannen zijn echter niet alleen breder geworden, maar ook langer. De niet zo verassende conclusie heeft kledingfabrikant Odlo aangespoord om hun producten aan te passen om aan deze ontwikkelingen te voldoen.

Hele maat groter
Vanaf de zomer 2013 wordende ontwerpen aangepast oftewel vergroot en de maten gestandaardiseerd in alle collecties om te zorgen voor een betere marktdekking. In de meeste gevallen zijn de ontwerpen verbreed met 1-2 cm en de maten XL en XXL worden gesneden tot een hele maat groter (dat wil zeggen 3-4 cm breder). Het merk zegt dat zij met deze aanpassing, het beste tegemoet komt aan de eisen van de klant.

Over Odlo
Odlo is uitvinder van functioneel sportondergoed en het drielagen principe en produceert alle sportkleding in eigen beheer in het Zwitserse Hünenberg. Odlo heeft eigen verkoopkantoren in Zwitserland, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Noorwegen en België / Nederland. Het Odlo merk is leverbaar in meer dan 20 landen wereldwijd.