TOP

Bogner bestaat 80 jaar en pakt groots uit

Het Duitse mode- en skimerk Bogner bestaat dit jaar 80 jaar. Een mijlpaal en een reden voor het Beierse modebedrijf om alles uit de kast te trekken om dit te vieren. Naast de 'normale' collecties lanceert het merk dit jubileumjaar een heritage collectie, een boek, een app én een nieuwe 3D film.

Bogner. Een onderneming die in 1932 klein begon en 80 jaar later uitgegroeid is tot een groots internationaal sportmerk. Als opvolgers van oprichters Willy senior en Maria Bogner, zijn Willy Bogner en zijn vrouw Sonia nu in het beheer van het bedrijf. “Bogner’s stijl is een combinatie van sportiviteit, kwaliteit, comfort en een gevoelige benadering van onze tijd”, aldus Willy Bogner, de eigenaar van het bedrijf en voorzitter van de raad van bestuur. “Als de bedenkers van sportmode leggen we altijd grote nadruk op de traditionele aspiraties voor exclusiviteit en kwaliteit en dat doen we al 80 jaar.”

Het verleden inspireert
Om het jubileumjaar te vieren is het merk in haar eigen foto- en modearchieven gedoken en introduceert het een Heritage Collection. “Elk Bogner ontwerpteam heeft twee of drie outfits van de verschillende decennia geherinterpreteerd”, aldus Willy. De bamboe ski, door Bogner voor het eerst gelanceerd in 2004, speelt ook een grote rol in het jubileumjaar. Sonia en Willy Bogner hebben familie en vrienden gevraagd, waaronder vele bekende persoonlijkheden uit de sport- en filmwereld in Duitsland, om hun persoonlijke groet te schrijven aan de onderkant van de ski’s en creëerden zo een zeer exclusieve skicollectie.

Andere hoogtepunten

De rijke geschiedenis van het bedrijf wordt eind zomer 2012 gedeeld met de rest van de wereld in een nieuw Bogner boek. Daarnaast lanceert Bogner een Bogner app en natuurlijk zou een Bogner jubileum niet compleet zijn zonder een nieuwe film. Het laatste hoogtepunt van het jubileumjaar zal plaats vinden aan het einde van het jaar met een groots evenement op de Olympische berg in München.