TOP

Zusss komt met nieuwe kledingcollectie, een verslag van Brand Event Preview Spring Summer, ‘s werelds eerste ‘direct van de maker’ menswear platform start share funding, en meer 

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: Zusss

Home- en fashionmerk Zusss komt met geheel nieuwe kledingcollectie

Home- en fashionmerk Zusss vaart een nieuwe koers. In de afgelopen maanden is hard gewerkt aan een nieuwe strategie waar onder andere een verbeterde kledingcollectie en een compleet nieuw en uniek gifting concept onderdeel van uitmaken. In de laatste categorie zet Zusss een voor Europa uniek concept neer, met praktische items die geschikt zijn voor verschillende (cadeau)momenten. Cadeaus voor jezelf, of om te geven. Daarnaast heeft Zusss haar fashion collectie nauwkeurig onder de loep genomen en vanaf de basis een nieuwe collectie opgebouwd. Zusss komt met een vernieuwde aanpak, maar blijft ook trouw aan haar kernwaarden: basic, energiek en een tikkeltje eigenwijs. Na een grondige evaluatie van de vorige kledingcollecties van Zusss, komt het merk ook met een geheel nieuw fashion aanbod. Zo zijn er gerenommeerde designers in de arm genomen om de kledingstukken met veel passie en oog voor detail te ontwerpen. De stijl kan worden omschreven als strak design met een touch van de Middellandse zee, en altijd voorzien van een bijzonder vrolijk detail. Bijvoorbeeld persoonlijke tekstjes in het neklabel en het herkenbare Zusss hartje. De collectie bestaat uit complete looks, waarbij met elk kledingstuk wel drie tot vijf sets te maken zijn. 

‘s Werelds eerste ‘direct van de maker’ menswear platform start share funding

for Valor, het eerste ‘direct van de maker’ menswear platform ter wereld roept investeerders op zich te melden tijdens de share funding campagne die 13 juni van start gaat. Het platform dat consumenten de unieke kans biedt om rechtstreeks van traditionele Italiaanse kledingmakers te kopen, is vastbesloten een nieuw systeem voor de mode-industrie te bouwen. Het doel? Kwalitatief hoogwaardige menswear betaalbaar maken voor meer mensen, kledingmakers een eerlijke prijs betalen en de kleding met aantoonbaar minder negatieve milieu-impact produceren. Volgens for Valor, dat staat voor moed, is veranderen nodig maar moeilijk. Er is moed voor nodig om de mode-industrie te veranderen. Met de lancering van het platform en een eerste collectie menswear essentials, zet for Valor nu de eerste stap.Consumenten kopen via het nieuwe platform for Valor direct van de kledingmakers in Italië. Hierdoor vervalt de groothandel en dat zorgt ervoor dat for Valor betere afspraken kan maken met de makers over aantallen, levertijden, prijs en betalingstermijn. Het gevolg is een goed afgestemde voorraad waardoor er minder risico ontstaat. Niet alleen ontstaat de mogelijkheid om de makers een betere prijs te betalen, ook vormt zich een beter toekomstperspectief en blijft het ambacht van kleding maken, dat vaak al generaties lang is doorgegeven, behouden. Vanaf 13 juni start for Valor een Share Funding Campagne. Geïnteresseerden kunnen al vanaf 500,- investeren en worden daarmee mede-eigenaar van het platform. Door te investeren bouwen ze mee aan een beter systeem voor de mode-industrie. Met het opgehaalde bedrag van 500.000 euro, dat nodig is voor de eerste van drie financieringsrondes, wil For Valor binnen vijf jaar ongeveer 65.000 klanten bedienen in acht markten. De eerste collectie op het platform is ook vanaf 13 juni te bewonderen en te reserveren. Deze collectie wordt in beperkte oplage geproduceerd.

Brand Event Preview Spring Summer

Gisteren vond het Brand Event Preview Spring Summer plaats in het Sports Business Center in Leusden en team Textilia was erbij. Sterker nog: we hadden een stand in de beurszaal, waar diverse gastmerken (neem: Duca Walking en Cruyff) werden gepresenteerd. The verdict? Een overzichtelijke beursvloer met een eenduidig concept en eenvoudige presentatie voor elk sportmerk. Een unieke samenkomst van relevante merken voor relevante winkels. Het Sports Business Center heeft letterlijk en figuurlijk alle ruimte om dit inkoop- en oriëntatiemoment voor de vakhandel te organiseren. Het was – voor ons – een goede beurs (we wisten nieuwe members binnen te halen), er vonden inspirerende gesprekken plaats met mensen uit het vak, er was een goede opkomst van retailers uit hele land en er werd goed voor ons verzorgd (denk aan: een verzorgde lunch en een dito borrel). Kortom: de beurs stond in het teken van ontmoeten en vakkennis opdoen in een ongedwongen sfeer, door mooie en op elkaar aansluitende sportmerken van nú te bezoeken… Wij kijken uit naar de volgende editie! Ook noemenswaardig: Kampeerwinkel De Wit Schijndel bestaat dit jaar 75 jaar en heeft – welverdiend – de Dankaart Cup 2024 gewonnen en in ontvangst genomen.

Gerenommeerde merken als Tommy Hilfiger en G-Star krijgen boete voor nepkortingen

De Autoriteit Consument & Markt heeft werk gemaakt van retailbedrijven die consumenten misleiden met prijsaanbiedingen. Ze spiegelen kortingen voor die er in werkelijkheid helemaal niet zijn of veel lager dan geschetst. Het gaat daarbij ook om gerenommeerde merken als Tommy Hilfiger en G-Star, die respectievelijk 105.500 euro en 110.000 euro aan hun broek kregen. Datzelfde bedrag moet ook Jysk overmaken. Deze drie kregen overigens een boete-met-korting omdat zij de overtreding erkend hebben en beterschap beloofden. Sinds anderhalf jaar houdt de ACM toezicht op de aangescherpte regels voor van-voor prijzen. Het controleerde de afgelopen periode online verkopers in de sectoren kleding, consumentenelektronica en beddenspeciaalzaken. Aan de bedrijven met de meeste overtredingen heeft de ACM nu boetes opgelegd.

BOSS opnieuw titelsponsor van de BOSS OPEN

Voor de derde keer is het merk titelsponsor van de BOSS OPEN in de Tennisclub Weissenhof, Stuttgart. Merkambassadeur Matteo Berrettini zal dit jaar de grasbanen van het ATP-toernooi betreden, gekleed in tennistenues van BOSS, en spelen samen met collega-tennissterren Alexander Zverev, Frances Tiafoe, Jan-Lennard Struff, Ben Shelton, Christopher Eubanks, Andy Murray en meer . “De BOSS OPEN is een van mijn persoonlijke hoogtepunten op de tenniskalender, dus ik ben erg blij om dit jaar terug te keren, geweldig tennis te spelen, de positieve sfeer te ervaren en te genieten van het geweldige publiek in Stuttgart. Ik ben klaar om het beste van mezelf te geven en hopelijk opnieuw de titel te winnen”, zegt Matteo Berrettini, die tijdens de BOSS OPEN 2022 de titel bij het heren enkelspel pakte. Tennisfans kunnen tijdens het evenement de BOSS x Matteo Berrettini-capsule kopen in de BOSS pop-up store. Deze inspirerende winkelruimte – ontworpen met een opvallende buitenkant die lijkt op een sporttas – zal ook dameskleding en een exclusieve merchandisecollectie verkopen, met merkhoodies, poloshirts, T-shirts, petten en een sleutelhanger in het kenmerkende zwart en wit van BOSS en kameeltinten. Daarnaast zullen aanvullende performance-, athleisure- en confectiekleding van het merk beschikbaar zijn in de pop-up, samen met BOSS Fragrances.

Love stories with Pride‘: een viering van liefdesverhalen tijdens Pride

In juni onthult & Other Stories ‘Love stories with Pride’, een campagne gewijd aan liefdesverhalen uit de LGBTQIA+-gemeenschap. De campagne ontvouwt zich tijdens de zomer van Pride en heeft als doel de universele en persoonlijke verhalen over de grenzeloze aard van de liefde te belichten. Of het nu gaat om het ontmoeten van een partner of het verspreiden van liefde naar de gemeenschap, ‘Love stories with Pride’ presenteert persoonlijke verhalen over liefde en verbondenheid die de diversiteit van liefde en haar kracht om te verenigen onderstrepen. Om de liefdesverhalen kracht bij te zetten, werkt & Other Stories samen met kunstenaar Joy Yamusangie, die drie LGBTQIA+ liefdesverhalen heeft omgezet in drie unieke kunstwerken. In juni zullen deze portretten te zien zijn in de etalages van de & Other Stories winkels in Bryant Park (NYC) en Regent Street (Londen), waardoor het galerieën worden die LGBTQIA+ liefdesverhalen vieren tijdens Pride. Yamusangie’s kunstenaarschap legt het hart van deze liefdesverhalen vast en viert hun schoonheid in elke vorm. In verband met Pride doneert & Other Stories aan de United Nations Free & Equal Campaign, die opkomt voor gelijke rechten en een eerlijke behandeling van de wereldwijde LGBTQIA+-gemeenschap. Ga voor meer informatie naar unfe.org.


Patagonia stelt Stephan Hagenbusch aan als marketplace-director EMEA

Outdoorkledingmerk Patagonia heeft Stephan Hagenbusch aangesteld als marketplace director EMEA. Als purpose-driven buitensportveteraan met bijna 20 jaar ervaring in de branche gaat Hagenbusch leidinggeven aan het marketplace-team in EMEA (Europe Middle East & Africa). Vanuit deze rol houdt hij toezicht op alle groothandel-, e-commerce- en retailactiviteiten van Patagonia, evenals ondersteunende acties die bijdragen aan de betrokkenheid van klanten en communities.Hagenbusch komt oorspronkelijk uit Duitsland en verhuist naar het Europese hoofdkantoor van Patagonia in Amsterdam vanuit het Oostenrijkse Innsbruck, waar hij de afgelopen vijf jaar general manager bij Black Diamond Equipment is geweest. Hij heeft een passie voor veel van de sporten waar Patagonia technische producten voor maakt, zoals alpine klimmen, skiën, wandelen en mountainbiken. Hij schreef gidsen en artikelen over buitensporten en onderzoekspublicaties over klimaat en economische kwesties. Voordat hij meer dan 10 jaar geleden bij Black Diamond Equipment kwam, bekleedde Hagenbusch managementfuncties in marketing en communicatie bij Amer Sports.