TOP

Vinted en Rebelle verenigen zich, Team Textilia @ SEEK, United Repair Centre lanceert United Repair Academy en nieuwe ambassadrice Ipanema

Vinted en Rebelle verenigen zich om de luxe tweedehands fashion-ervaring op Vinted te verbeteren, Team Textilia @ SEEK, United Repair Centre lanceert United Repair Academy, Shakira nieuwe ambassadrice van Ipanema. Dit en meer lees je in het dagnieuws van 18 januari.

Beeld credit: Charise Rozenbeek

Vinted en Rebelle verenigen zich om de luxe tweedehands fashion-ervaring op Vinted te verbeteren

Vinted, Europa’s C2C online marktplaats voor tweedehands mode, sluit Rebelle, de marktplaats voor tweedehands luxe mode, anderhalf jaar na de overname. Het doel is de luxe tweedehands-mode-ervaring op Vinted te verbeteren door de samenvoeging van beide platforms onder het Vinted-merk. Rebelle zal geleidelijk sluiten en vanaf 18 februari worden leden uitgenodigd om zich aan te sluiten bij Vinted en hun advertenties over te zetten. De oprichters van Rebelle behouden sleutelposities bij Vinted Group als drijvende kracht achter tweedehands luxemode. De verificatie-expertise van Rebelle is al sinds een paar maanden geïntegreerd in Vinted, wat een betrouwbaar platform voor premium tweedehands mode garandeert. Adam Jay, CEO van Vinted Marketplace, noemt de samenvoeging een logische stap en een belangrijke mijlpaal voor het versterken van het high-value fashion-aanbod op Vinted: “Het migreren van Rebelle-gebruikers naar Vinted is een super logische volgende stap voor beide bedrijven en voor onze leden. Vinted zal nu in staat zijn om een breder scala aan items en prijsniveaus aan te bieden via één gecombineerd platform”.

Team Textilia @ SEEK

Gisteren en eergisteren vond de Berlijnse modebeurs SEEK plaats en wij waren erbij! De historische hallen van het voormalig poststation Gleisdreieck, bekend als ‘Het Station’, waren het decor van het platform dat podium biedt aan een progressieve merkenmix van verheven streetwear, moderne klassiekers en duurzame mode én staat voor collectieve empowerment. ‘De opkomst was groots en divers én de vibe was goed. Men – van de brand owner tot aan de retailer, inkoper en student – was nieuwsgierig en wilde met elkaar in gesprek gaan. Om zo samen te leren over de branche: de veranderingen en bijkomende kansen en uitdagingen…’ aldus Textilia’s Gina. In ons aankomende nummer, Textilia #3 (verschijnt 13 februari) zal er een uitgebreid report volgen over de Europeze modebeurzen die wij hebben bezocht, met daarin de hoogtepunten en inzichten. Van meest opvallende stand tot aan (nieuwe) modemerken voor op je radar en talks, waar wij – de redactie – echt wat van konden opsteken. Kortom: alles wat ons zoal opviel. 

United Repair Centre lanceert United Repair Academy

United Repair Centre kondigt de oprichting van de United Repair Academy aan, zo blijkt uit bericht van Thami Schweichler, CEO van United Repair Centre, op LinkedIn. De Academy is, in samenwerking met MBO College Zuid, ROC Amsterdam en Stadsdeel West Gemeente Amsterdam, gestart op 16 januari. Het zes maanden durende programma biedt zeven deelnemers met een afstand tot de arbeidsmarkt de kans om opgeleid te worden tot gespecialiseerde kleermakers in reparaties. Schweichler benadrukt dat de deelnemers een goede baangarantie krijgen binnen het team van United Repair Centre. Mensen zonder opleiding en werk worden uitgenodigd zich in te schrijven, inclusief degenen voor wie de Nederlandse taal nog een uitdaging is. Het modulaire onderwijs van de Academy stelt hen in staat om modules op hun eigen tempo te doorlopen, met extra aandacht voor taalontwikkeling.

Ipanema kondigt nieuwe merkambassadrice aan

Ipanema verwelkomt met trots Shakira als haar nieuwe merkambassadrice en lanceert de ‘Ipanema Sempre Nova’ lijn in samenwerking met de Latijns-Amerikaanse artieste en zakenvrouw. De collectie, gericht op vrouwelijke kracht en diversiteit, omvat vijf modellen voor alle leeftijden en gelegenheden. Shakira deelt haar enthousiasme over de samenwerking en is blij dat ze haar krachten kan bundelen met Ipanema. Export Director van Grendene geeft aan dat er veel verwacht wordt van de Ipanema Sempre Nova lijn: “Ipanema Sempre Nova brengt hooggespannen verwachtingen met zich mee. De collectie biedt veelzijdige items die zijn verbonden met het zonnige DNA van het merk. De collectie is onlangs wereldwijd gelanceerd en behoort nu al tot de topstijlen. Shakira is een vrouw met een grote persoonlijkheid en heeft een groot bereik in verschillende talen, artistieke omgevingen en humanitaire acties. Ze is een figuur die, net als Ipanema, staat voor de zonnige vrouwelijke kracht.”

Quinyx kondigt lancering nieuwe chattool aan

Quinyx heeft de lancering aangekondigd van een nieuwe chattool genaamd Messenger. De tool is gericht op het verbeteren van communicatie onder eerstelijnsmedewerkers in horeca, retail en logistiek. Messenger is naadloos geïntegreerd in de Quinyx-app en stelt medewerkers in staat om direct deel te nemen aan een-op-een gesprekken en groepsgesprekken. Het doel is versnipperde communicatiekanalen te verminderen en samenwerking binnen organisaties te versterken. Belangrijke voordelen zijn onder andere directe, doelgerichte gesprekken, gemakkelijke toegang en onderhoud en het bieden van een alles-in-één platform. “We begrijpen het belang van eenvoudige communicatie binnen teams van eerstelijnsmedewerkers,” zegt Erik Fjellborg, CEO van Quinyx. “Met Messenger streven we ernaar om organisaties in staat te stellen sterke communities op te bouwen, samenwerking te bevorderen en productiviteit te verhogen. Door een geïntegreerde chat oplossing te bieden, willen we de communicatie processen stroomlijnen en de complexiteiten elimineren waarmee eerstelijnsmedewerkers vaak geconfronteerd worden.” Quinyx ondersteunt wereldwijd miljoenen gebruikers en bedrijven in diverse sectoren.