TOP

Twitterende passpiegel van WE maakt foto’s voor social media

Modeketen WE Fashion heeft in hun filiaal in Nijmegen een Twitter-passpiegel geplaatst. Deze spiegel kan met een druk op de knop foto's van consumenten op Facebook of Twitter doorplaatsen. De modeketen wil de spiegel ook in nieuwe winkels in binnen- en buitenland plaatsen.

Naast de fotofunctie kan de Tweet Mirror van het elektronicabedrijf Nedap Retail ook e-mailadressen verzamelen en deze linken aan de webshop van betreffende winkel. Bij het berichtje kan de winkel ervoor kiezen om aanbiedingen of andere links mee te sturen. De consument kan verschillende gepaste producten met elkaar vergelijken, omdat de spiegel de foto’s tijdelijk onthoudt. De foto’s kunnen met een druk op de knop online gezet worden en via social media geven vrienden dan advies over de gepaste kleding.

Styling tips
De intelligente spiegel kan op verschillende manier in een winkel toegepast worden. Zo kunnen winkeliers er voor kiezen het als losstaande zuil te bestellen, of als geïntegreerde spiegel zoals WE heeft. Die spiegel wordt gekoppeld aan email, internet of mms. Momenteel is Nedap met een nieuwe spiegel bezig, met een rfid-functie. De bedoeling is dat deze variant ook advies kan geven over bepaalde kleding, als de consument de chip voor de spiegel houdt. De nieuwere spiegel laat dan items zien die goed bij het gepaste kledingstuk passen of vertellen of iets in een andere maat op voorraad is of niet.

Modedetaillisten tonen interesse
Nedap ontving voor de spiegel de ‘digital award 2010’ in de categorie ‘Best interactive’ voor het meest vooruitstrevende en innovatieve product. De spiegel staat in Nederland bij WE Nijmegen in de winkel, maar WE wil in nieuwe filialen ook Tweet Mirrors gaan plaatsen.
Nedap heeft van meerdere modedetaillisten al aanvragen binnen voor een Tweet Mirror. Ook zijn er meerdere grote ketens die de slimme spiegels willen gebruiken. Om welke namen dat gaat wil het bedrijf nog niet bekendmaken.