TOP

TAMARIS OPENT NIEUWE FLAGSHIP STORE IN PARIJS, JACK & JONES VOEGT EEN NIEUWE LABEL TOE AAN PORTFOLIO, IN 2023 WAS HET DRUKKER IN DE WINKELSTRATEN

Tamaris opent nieuwe Flagship store in Parijs, JACK & JONES voegt nieuw label JJ REBEL toe aan hun portfolio, in 2023 was het drukker in de winkelstraten, dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 16 januari.

Beeld: Tamaris

Tamaris opent nieuwe Flagship store in Parijs

Het jaar 2024 begint met een hoogtepunt voor Tamaris: de allereerste Flagship store, van het merk opent in de directe omgeving van de Opéra in Parijs – één van de culturele hoogtepunten van de stad. Een belangrijke strategische stap voor Tamaris om zich verder te vestigen als het toonaangevende commerciële modemerk in Frankrijk, maar ook wereldwijd. De ‘Triple A’ locatie nabij het Opéra metrostation biedt optimale zichtbaarheid en toegankelijkheid, en door middel van de aanwezigheid te midden van internationale topmerken en toeristische hotspots maakt Tamaris een krachtig statement naar het wereldwijde publiek. De 130 m² grote winkel in een historisch gebouw biedt een exclusieve ambiance en presenteert het veelzijdige productportfolio, dat de Tamaris-licentiecollectie en schoenen bevat. Het winkelconcept, met veel witte ruimte en een minimalistisch design, is gebaseerd op een vertrouwde merkervaring die duidelijk gericht is op het product. Digitale touchpoints die huidige campagne-inhoud naar de verkoopvloer uitbreiden, bieden extra inspiratie en een sfeervolle ambiance. “Een fysieke winkel biedt nog steeds de unieke mogelijkheid om een merk met al je zintuigen te ervaren en er direct mee te communiceren. Ons doel is om optimaal gebruik te maken van de voordelen van beide werelden – digitaal en fysiek – en ze te combineren om een naadloze winkelervaring te creëren,” legt Cathleen Burghardt, Hoofd Marketing bij Tamaris, uit. “De flagship store in Parijs zet een nieuwe koers uit voor de Tamaris winkelervaring en vertegenwoordigt daarmee een belangrijke strategische investering in de toekomst van het merk. En de Parijse showroom in hetzelfde gebouw zal onze klanten ook een unieke ervaring bieden,” zegt een opgetogen Gwenael Le Gouallec, Country Manager voor Tamaris in Frankrijk, over de opening.

JACK & JONES voegt JJ REBEL, een nieuw label, toe aan hun portfolio

Met de toevoeging van JJ REBEL voegt JACK & JONES, het grootste merk binnen BESTSELLER, nog een ander bedrijfsconcept toe aan het portfolio. Elk bedrijfsconcept is ontworpen om verschillende segmenten in de herenmodemarkt te bedienen. JJ REBEL is een entry-price-merk en daarmee betreedt JACK & JONES een geheel nieuw segment. Ondanks dat de producten in de JJ REBEL-collecties worden aangeboden tegen een lagere prijs, voldoet de kwaliteit nog steeds aan de normen van JACK & JONES. “Dankzij onze kennis in de industrie en onze zeer betrouwbare samenwerkingen met onze fabrikanten, biedt JJ REBEL een breed scala aan stijlen en kleuropties in het NOOS-programma. Elke categorie is gedekt, en we kijken er erg naar uit om de eerste JJ REBEL-collectie te presenteren aan geïnteresseerde klanten,” zegt Stephan Zoega Hegaard, International Sales Manager bij JJ REBEL. De eerste JJ REBEL-collectie wordt vanaf december 2023 gepresenteerd aan nieuwe klanten in alle markten. De collectie is klaar om in de herfst van 2024 in de winkels te worden verkocht.

Lululemon heeft een nieuwe nieuwe creatief directeur

Sportmodebedrijf Lululemon, het succesvol uit de hand gelopen yoga merk uit Vancouver, heeft een nieuwe creatief directeur: Jonathan Cheung. Cheung is geen vreemde in de mode, hij brengt dertig jaar ervaring met zich mee op het gebied van creatief en zakelijk leiderschap. In zijn meest recente functie was hij actief als consultant en werkte hij voor diverse modebedrijven, van Gap tot aan Merrell en Pangaia. De nieuwe creatief directeur was eerder ook de senior vice president of design and design innovation bij Levi’s. Nu Cheung aan het roer staat, is hij per direct verantwoordelijk voor het vormgeven van de wereldwijde creatieve strategie van Lululemon en het creëren van een routekaart voor productontwerp met een ‘inspirerende creatieve visie’, zo meldt het toonaangevende sportmodebedrijf in een persbericht.

In 2023 was het drukker in de winkelstraten

Goed nieuws in Retailland! In 2023 was het drukker in de winkelstraten dan in 2022. En dat is verrassend, want diverse retail experts voorspelden een dalend aantal winkelpassanten. Echter is gebleken uit nieuwe cijfers van Bureau RMC dat het aantal passanten in de winkelstraat in Nederland met ruim twee procent is gestegen. Op de drukste winkellocaties werd een groei van zelfs 4,7 procent gemeten. Dat klinkt hoopvol… Volgens het adviesbureau voor retail en dienstverlening is men vaker te vinden in de winkelstraten in zowel de lente als de zomer. Mei is in deze de drukste winkelmaand van 2023 met de zaterdag voor Moederdag als hoogtepunt. De maand december staat op de tweede plaats, terwijl de decemberdagen voor de feestdagen (net zoals Black Friday) niet thuishoren in de zogeheten ‘drukke winkeldagen rijtje’. Vooruitkijkend op 2024 ziet Bureau RMC kans op verdere groei van de winkelstraat. Bijna iedere stad pakt zijn winkelgebied aan en voegt meer USP’s toe, van restaurants met terrassen tot aan theaters. Bovendien stijgt het aantal woningen in centrums, doordat vele winkels en kantoren worden omgebouwd tot woningen. Hierdoor groeit de vraag naar retail verder, concludeert Bureau RMC. Dat gezegd hebbende is het wel zo dat het aantal winkelpassanten van 2023 in het onderzoek wordt vergeleken met het aantal van 2022: het jaar waarin de winkels in de eerste drie weken nog gesloten waren wegens Corona.

Takko Fashion benoemd opvolger van Tjeerd Jegen

De Italiaanse Martino Pessina volgt Tjeerd Jegen op bij Takko Fashion en treedt vanaf vandaag in zijn rol als CEO van het modebedrijf. Pessina neemt twintig jaar aan management-ervaring met zich mee. Van Pessina wordt verwacht dat hij ‘Takko’s steeds succesvollere bedrijfsmodel van kortingknallers in verschillende markten zal brengen’, zo staat in het persbericht. Martino Pessina was tot voor kort de CCO van sieradenbedrijf Pandora.