TOP

Snipes opent flagship store in de Kalverstraat, UNIQLO x INES DE LA FRESSANGE komt na 10 jaar tot een einde, Say yes to Fred: Steve Madden x Fred van Leer

Snipes opent flagship store in de Kalverstraat in Amsterdam, UNIQLO x INES DE LA FRESSANGE komt na 10 mooie jaren tot een einde, Say yes to Fred: Steve Madden x Fred van Leer. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 28 maart.

Beeld: Snipes

Snipes opent flagship store in de Kalverstraat in Amsterdam

Vandaag opent de grootste Snipes winkel in Nederland in de Kalverstraat. De Kalverstraat is een van de bekendste winkelstraten in Nederland met de hoogste omzetten. Voor Snipes wordt dit een van de belangrijkste locaties. De flagship store is ongeveer 800 vierkante meter groot.Het winkeloppervlak wordt, dankzij de verhuizing, met meer dan 300 meter vergroot ten opzichte van de huidige winkel in de Kalverstraat. Daarmee is de nieuwe winkel bijna twee keer zo groot als de oude winkel die nu wordt gesloten. Hier kan de nieuwe winkel een nog grotere selectie van de nieuwste sneakers en streetwear aanbieden, waaronder populaire merken en exclusieve collecties. Bijzonder is dat het ontwerp van de winkel is geïnspireerd op de metro en een urban uitstraling heeft. Hiermee wil de retailer niet alleen de lokale community aantrekken, maar ook sneakerliefhebbers over de hele wereld.

UNIQLO x INES DE LA FRESSANGE komt na 10 mooie jaren tot een einde

Op donderdag 11 april lanceert UNIQLO/INES DE LA FRESSANGE de lente/zomercollectie 2024 als finale van deze 10-jaar lopende samenwerking met UNIQLO. Deze lijn van LifeWear viert de elegante Parijse stijl van Ines de la Fressange, een stijlicoon voor vrouwen over de hele wereld en een symbool van Franse chic. Voor dit laatste hoofdstuk weerspiegelt Ines haar liefde voor stijlen waarbij de drager zich op zijn gemak voelt. Symbolisch voor de tijdloze, geliefde items waar Ines de voorkeur aan geeft, zijn er ook linnen katoenen rokken met een luchtige silhouet en klassieke katoenen overhemden te vinden in deze collectie. ‘’Dit is de laatste collectie die ik samen met UNIQLO maak. Het is een perfecte weergave van alles wat we samen hebben bereikt, ik ben er erg trots op en weet zeker dat het erg populair gaat worden’’, aldus Ines. De collectie is vanaf 11 april te verkrijgen in de UNIQLO winkel aan de Kalverstraat in Amsterdam en via de website.

Say yes to Fred: Steve Madden x Fred van Leer

Steve Madden heeft in samenwerking met Fred van Leer een collectie schoenen samengesteld. De collectie is speciaal voor het opkomende wedding season en heeft de naam ‘De glinsterende Bridal Collection’ gekregen. Deze schoenen zijn niet alleen voor brides (to be), hun bruidsmeisjes en gasten, maar zijn geschikt voor iedereen die wil stralen. Zilver, roze, nude en wit, heels, sneakers of ballerina’s en afwerkingen zoals satijn, strass-steentjes, leer en transparante materialen, de collectie is eindeloos. Fred laat weten: ‘’Hoe leuk is het om de schoen van die bijzondere dag nog eens te dragen?! Dan heb je altijd een mooie herinnering, waardoor je outfit nog leuker wordt.” De Bridal collectie is vanaf 28 maart verkrijgbaar op de website van Steve Madden.

Ook Esprit-winkels in Duitsland dicht

Ook in Duitsland sluiten Esprit-winkels. Eerder sloten er in Zwitserland al winkels van Esprit. Uit eigen beweging heeft een grote franchisenemer in Duitsland (PTH Group) van 42 Esprit-winkels de deuren gesloten. Het Duitse bedrijf zou zijn franchiseovereenkomst hebben beëindigd, enkele dagen nadat de Zwitserse tak van het bedrijf faillissement kreeg. Het is niet bekend of het faillissement in Zwitserland hier iets mee te maken heeft. Het faillissement kwam tot stand door de gestegen kosten en een negatief consumentenvertrouwen. Het bedrijf heeft het internationaal al langer moeilijk. De Esprit Holdings Limited werken aan een reorganisatieplan en gaven al een winstwaarschuwing af in februari. Een groot deel van de Esprit-winkels worden omgebouwd tot filialen van Catches, een multibrandformule van PTH Group. Waar merken als Vila, Only en Jack & Jones worden verkocht. Het is nog niet duidelijk of alle winkels van Esprit naar de formule worden omgebouwd. Op het treinstation van Düsseldorf is de Esprit-winkel al wel omgebouwd.

Anna Nooshin en Yeliz Cicek lanceren Female Initiative Business Academy

Anna Nooshin en Yeliz Cicek lanceren binnenkort de ‘Female Initiave Business Academy’, een platform dat staat voor educatie, verbinding en ondernemerschap, met een speciale focus op de mode- en beautybranche. Het doel van dit platform is om jonge, ambitieuze vrouwen tools aan te bieden. Er worden onder meer praktische en leerzame courses gegeven, zoals ‘Hoe zet ik een succesvolle Instagram-business op? (door Vivianne Hoorn) of ‘Hoe maak ik van mijzelf een personal brand?’ De courses zijn vanaf vandaag te pre-orderen en vanaf 1 mei gaan deze live.