TOP

Skechers lanceert 2e collectie met The Rolling Stones, Zalando Group biedt nieuwe marketplace-ondersteuning voor Nederlandse merken, Douglas verlaagt nettoschuld

Skechers lanceert tweede collectie met The Rolling Stones, Zlando Group biedt nieuwe marketplace-ondersteuning voor Nederlandse merken, Douglas verlaagt nettoschuld met 1 miljard. Dit lees je in het nieuwsoverzicht van 16 april.

Beeld: Skechers

Zalando Group biedt nieuwe marketplace-ondersteuning voor Nederlandse merken

Tradebyte, een belangrijk onderdeel van de Zalando Group dat marketplace-integratie in Europa verzorgt, is nu verbonden met ZEOS (Zalando E-commerce Operating System).Door de koppeling met ZEOS kunnen merken en retailers via één integratie vanuit één voorraad producten verkopen via verschillende kanalen, inclusief hun eigen webshop, waardoor ze sneller kunnen leveren aan klanten in heel Europa. ZEOS streeft ernaar een besturingssysteem te creëren voor de mode- en lifestyle-industrie, waarmee merken en retailers hun multi-channel handel in heel Europa kunnen beheren binnen één geïntegreerd platform. De combinatie van Tradebyte en ZEOS biedt merken in de Benelux-regio een naadloze en innovatieve oplossing voor multi-channel fulfilment, waardoor ze hun verkooppotentieel kunnen maximaliseren en e-commerce-operaties kunnen uitbreiden naar Europese marktplaatsen. Dit zal niet alleen de verkoop verhogen, maar ook ongekende efficiëntie en winstgevendheid bieden voor grensoverschrijdende e-commerce. Dit biedt grote en middelgrote merken en online retailers in de Benelux een innovatieve oplossing: ze kunnen moeiteloos hun verkoop uitbreiden naar meer dan negentig internationale marketplaces via Tradebyte en tegelijkertijd de fulfilment overlaten aan ZEOS. Tradebyte biedt toegang tot marktplaatsen, waaronder Zalando, About You en Otto. Daarnaast ondersteunt Tradebyte ook retailers die hun eigen marktplaats willen opzetten. Het bedrijf heeft recentelijk zijn activiteiten in Nederland hervat om de Benelux-markt te bedienen, met klanten als G-Star, Hunkemöller en WE Fashion. Deze integratie vereenvoudigt internationale groei en maakt snelle verzending mogelijk vanuit één voorraad, waardoor cross-border e-commerce toegankelijker en kostenefficiënter wordt. Het gebruik van marktplaatsen voor online verkoop groeit al langere tijd, en naast algemene platforms winnen gespecialiseerde platforms ook aan populariteit. Zalando heeft zich ontwikkeld tot een toonaangevend Europees online platform voor mode en lifestyle, deels door samen te werken met marketplace-partners en een uitgebreid assortiment van meer dan 6.000 merken aan te bieden aan klanten in 25 landen. 

Douglas verlaagt nettoschuld met 1 miljard

De beursintroductie van Douglas heeft geholpen om de nettoschuld van de parfumerieketen met 1 miljard euro te verminderen, naast dat het bedrijf een kapitaalinjectie van de huidige aandeelhouders krijgt. Douglas heeft in totaal 675 miljoen euro opgehaald met de beursgang en de kapitaalinjectie, wat lager is dan gehoopt. Het oorspronkelijke doel was om via de uitgifte van ongeveer 32,7 miljoen aandelen 907 miljoen euro op te halen. Verder meldt Douglas dat het in totaal 1,6 miljard euro aan nieuwe financiering heeft verkregen, waarmee het de resterende bestaande schulden van 1,3 miljard euro verder wil aflossen. Op deze manier kan het bedrijf op middellange termijn ook dividend gaan uitkeren. Naast de beursintroductie heeft Douglas in het eerste kwartaal verdere groei doorgemaakt, met een totale omzetstijging van 11,5 procent. De omzetgroei in fysieke winkels bedroeg 12 procent, terwijl online een groei van 10,7 procent te zien is. Deze cijfers zijn nog voorlopig. Douglas is in handen van de familie Kreke en private-equityhuis CVC. Met ongeveer 1850 winkels in 22 landen, waarvan ongeveer 100 in Nederland, wordt het bedrijf geleid door CEO Sander van der Laan (voorheen bij Action).

Skechers lanceert tweede collectie met The Rolling Stones

Een extra dosis rock-’n-roll toevoegen aan je dagelijkse activiteiten? Na de succesvolle debuutcollectie kondigt Skechers een tweede schoenencollectie aan met een van de meest iconische rockbanden aller tijden: The Rolling Stones. De gloednieuwe unisex-collectie ligt vanaf nu in de winkels, met wederom het legendarische “Licks”-logo dat de show steelt.  Met de comforttechnologieën van Skechers, zoals de Air-Cooled Memory Foam® inlegzolen, kun je de hele festivalzomer zingen en swingen zonder last te krijgen van pijnlijke voeten. De tweede collectie van de populaire samenwerking tussen Skechers en The Rolling Stones is verkrijgbaar op Skechers.nl en in geselecteerde Skechers-winkels.