TOP

RTL neemt mode-netwerk StyleHaul over

RTL Group neemt StyleHaul over, het toonaangevende online video mode- lifestyle en beautynetwerk. Het Luxemburgse moederbedrijf van RTL4,5,7 en 8 zal 16 miljoen euro investeren in de ontwikkeling van het platform.

Zo’n 60 miljoen unieke bezoekers bekijken maandelijks de 900 miljoen video’s waarin met name tienermeisjes en jonge vrouwen tips geven over mode, beauty en lifestyle. StyleHaul ondersteunt de makers van deze filmpjes en verzorgt de exploitatie er van.

Het netwerk is met name in de Verenigde Staten een enorm succes. Zo heeft schoonheidsgoeroe Lindy Tsang bijna drie miljoen abonnees op haar kanaal bulzbeauty. Sommige zouden flinke bedragen krijgen van merken die ze dan vervolgens moeten gebruiken in de filmpjes.

RTL Group had al een aandeel van 22,5 procent in StyleHaul en dat wordt einde deze maand, als de transactie is afgerond, 94 procent. Met de overname is 85 miljoen euro gemoeid. StyleHaul zelf wordt gewaardeerd op 121 miljoen euro. Het netwerk werd in 2011 opgezet door een voormalig marketing manager van warenhuisketen Saks Fifth Avenue.