TOP

Preview: Blueprint op Modefabriek

Na het succes van de eerste editie breidt Modefabriek het jeansplatform Blueprint komende zomereditie uit. Blueprint krijgt een extra eigen ingang en een ruime buitenbazaar. Naast merken in het jeans- en streetwearsegment vind je hier exposities, shops en sprekers.

Blueprint krijgt een nieuwe, eigen grafische identiteit ontwikkeld door Urform Studio. De stoere, rudimentaire en functionele vormgeving en de eclectische structuur van het platform zijn verder uitgewerkt. Zo wordt er op het buitenterrein een tijdelijke bazaar ingericht met containers met daarin winkeltjes, projecten en presentaties, hapjes, drankjes en muziek.

Sprekers 

Net als vorige editie is HTNK weer aanwezig met de ‘Indigo editie’ van de beroemde Onedayshop. En Worn-Out Projects, onderdeel van het Long John blog van de Eindhovense ‘authentic freak’ Wouter Munnichs, is aanwezig met een eerste off line expositie van Raw Denim spijkerbroeken die door toedoen van de eigenaren zelf zijn voorzien van de mooiste finishes en wassingen. Ook James Veenhoff is er weer met zijn platform voor ambacht en duurzaamheid in de jeansbranche House of Denim. Speciaal voor deze editie van Blueprint haalt hij, in samenwerking met Modefabriek, een bijzondere gastspreker naar Nederland.

Aanbod

Te zien op Blueprint zijn onder andere Armor-Lux, Dickies, Filson, Firetrap, Cuckoos Nest, Prey of London, G-Star, Kings of Indigo, Kuyichi, Lee, Nudie Jeans, Ontour, Pepe Jeans, Wolverine, Amsterdam Shoe Company, Blue Blood en Element.

Modefabriek en Blueprint worden op 22 en 23 juli gehouden.