TOP

Pom Amsterdam x Katja Schuurman


Het accessoire- en kledingmerk Pom Amsterdam presenteerde tijdens Modefabriek de tweede lente-/zomercollectie 2020 die samen met presentatrice Katja Schuurman is ontwikkeld: Pom by Katja. Textilia sprak met marketingmanager Jacobien Kool over deze hernieuwde samenwerking.

Hoe is deze collectie ontvangen tijdens Modefabriek?

“Hartstikke goed. We hebben heel leuke reacties gekregen. Enerzijds op het feit dat we weer met Katja samenwerken, anderzijds op de collectie zelf. Niet alleen bestaande retailers waren positief, we hebben veel retailers gesproken die Pom nog niet verkopen en interesse hebben getoond.”

 

Waarom de keuze voor nog een collectie met Katja?

“Een jaar geleden kwam de eerste collectie uit die we samen met haar hebben ontwikkeld. Katja past bij Pom: ze is een sterke, ondernemende persoonlijkheid, maar ook bubbly en kleurrijk. Ze gaf vanaf het eerste moment waardevolle input tijdens het creatieproces en ze heeft gevoel voor stijl. Het hele proces van samenwerken was superleuk en de eerste collectie was een commercieel succes, deze tweede collectie is dan ook een logisch gevolg.”

 

Wat kun je vertellen over deze lente/zomercollectie 2020?

“De collectie is groter en bevat een high summer drop. De main collectie wordt in februari uitgeleverd en de high summer collectie in april. De collectie bestaat stuk voor stuk uit zwierige, vrouwelijke zomeritems. Er zijn nieuwe styles zoals een bikini, pareo’s, playsuits en een badpak. Swimwear was een logische aanvulling en het past echt bij Katja. We zullen onze collecties in de toekomst naargelang de vraag verder uitbreiden.”

 

Wat was de inspiratie ditmaal?

“Het thema is ‘a burst of luck’: het is een collectie die is ontstaan vanuit geluk. Violet Lotgering, mede-oprichter van Pom Amsterdam, heeft de prints met de hand ontworpen en geschilderd. Een deel van de collectie is geïnspireerd op kleine geluksmomenten: van een glimlach van een kind tot een wandeling door een prachtig bloemenveld. Katja’s inspiratie kwam van de talismannen die ze meeneemt tijdens haar vele, verre reizen, maar ook van geluksmomenten zoals de zonsondergang of met je blote voeten op het strand lopen.”

 

Hoe ziet de collectie eruit?

“De collectie is echt een uitbarsting van prints en kleur geworden,  en je kunt de 75 kledingstukken, 50 sjaals en de twee tassen onderling goed mixen en matchen. Een deel valt onder het Pom Amsterdam label, het andere deel is Pom by Katja, maar Katja is gezicht van de gehele collectie. Retailers kunnen een Pom beleving in de winkel creëren met divers POS en promotiematerialen.”