TOP

Overname Creenstone door Luxor: ‘We blijven trouw aan onze identiteit’

Modebedrijf Luxor neemt met onmiddellijke ingang het jassenlabel Creenstone over van Fashion Fund 1, ofwel de Secon Group.

De eigenaar van Luxor BV, Robbert Hawinkels, en hoofdontwerper Jetske Kooi van Creenstone maakten de overname op 1 december officieel bekend: “We zijn alletwee verheugd met de geslaagde uitkomst van de onderhandelingen. Voor Creenstone is dit een perfecte match, die het mogelijk maakt om trouw te blijven aan haar identiteit en aan haar klanten, terwijl tegelijkertijd een solide basis gevormd is voor uitbreiding in de toekomst.” Luxor heeft hierover sinds februari 2010 gesprekken gevoerd met de Secon Group.

Zelfstandig
Kooi is opgetogen dat de overeenkomst met Luxor het voor Creenstone mogelijk maakt om zelfstandig en onafhankelijk te blijven. “Het Creenstone-team is zeer tevreden”, aldus Kooi in het persbericht. “Omdat we zelfstandig doorgaan kunnen we trouw blijven aan ons karakter en aan onze identiteit. En dat was onze grootste wens.” De hoofdontwerpster heeft er alle vertrouwen in, dat Creenstone in de handen van de nieuwe eigenaar verder doorgroeit. “We hebben een uitstekend jaar gehad in 2010 en verwachten dat dit succes zich ook onder Luxor voortzet. Het voelt als de juiste volgende stap in ons verhaal en we vinden het ook een passend eerbetoon aan onze overleden algemeen directeur Geert-Jan Wijers.”

Potentieel
Hawinkels wil graag investeren in Creenstone en is vol enthousiasme over het potentieel, de positie en erfenis van het merk. “Creenstone groeit volop in de diverse landen; het heeft een groot aantal klanten die trouw zijn aan het merk, maar daarbuiten is het nog niet zo bekend,” meldt Hawinkels in het persbericht. “Wij willen graag Creenstone’s signatuur van elegante en kwalitatief hoogstaande jassen onder de aandacht brengen door de naamsbekendheid van het merk te vergroten. Het is onze bedoeling om meer focus te leggen op de distributie buiten Europa. We kunnen nog heel wat doen om het merk verder te helpen groeien.” Tijdens de overnamegesprekken was Hawinkels vooral onder de indruk van de toewijding van het team: “Ze werken met groot enthousiasme, je kunt goed zien waarom Creenstone jassen van zulke hoge kwaliteit zijn.”

Stabiliteit
Kooi is vanuit haar optiek vol vertrouwen dat de overname opnieuw sturing zal geven aan de organisatie. “Deze deal geeft ons stabiliteit en groei. Het maakt het mogelijk om onze energie te concentreren op outerwear. Het was en is onze bedoeling dat vrouwen van alle leeftijden er in onze jassen bij iedere gelegenheid en in elk seizoen zich goed voelen en er prima uitzien.”

Over Creenstone
Damesjassenlabel Creenstone werd opgericht in 1995. Het bedrijf heeft een jaarlijkse omzet van €25 miljoen en Creenstone is verkrijgbaar in 25 landen. Het bedrijf gaat verder onder de naam Creenstone International B.V.