TOP

Okay Fashion & Jeans groeit, AI revolutie in retail, PUMA lanceert KING Legends Pack

Okay Fashion & Jeans: van 9 naar 86 winkels binnen 10 jaar, AI revolutie in retail, PUMA eert voetballegendes met lancering KING Legends Pack. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 1 maart.

Beeld: Okay Fashion & Jeans


Okay Fashion & Jeans groeit: van 9 naar 86 winkels binnen 10 jaar

Modebedrijf Okay Fashion & Jeans is recent verhuisd naar een nieuw hoofdkantoor in Dedemsvaart, dat een ruimte van meer dan 3.000 m2 beslaat. Het nieuwe hoofdkantoor biedt ook ruimte voor een magazijn, waardoor de bevoorrading naar de verschillende winkels vergemakkelijkt wordt en zo de groei van het bedrijf ondersteunt. In 2015 begon DGA Edward van Dijk met negen winkels. Met de drie geplande openingen medio april komt het totale aantal winkels op 86 te staan. De winkels zijn voornamelijk gevestigd in het Noorden en Oosten van het land. Naast 41 Okay Fashion & Jeans-winkels beheert het bedrijf ook 18 More-winkels voor curvy vrouwen (maten 42-54) en fungeert het als franchisenemer voor 27 Cecil en Street One-winkels. Okay Fashion & Jeans biedt trendy kleding voor dames, heren, jongens en meiden in maten XS tot XXL. 

AI Revolutie in Retail

Generatieve kunstmatige intelligentie (AI) verandert de retailervaring door winkelmedewerkers in staat te stellen persoonlijke profielen te creëren op basis van klantkoopgedrag. De Concierge AI-oplossing van Mad Mobile, aangedreven door Amazon Web Services (AWS), fungeert als een AI-chatbot. Winkelmedewerkers kunnen zo gepersonaliseerde suggesties doen en directe links naar online aankopen versturen.

De complete benadering van generatieve AI stelt verkopers in staat om op basis van voorspellingen over toekomstige aankopen, zoals het verlengen van loyaliteitspunten of het aanbieden van kortingen, een unieke klantbeleving te creëren. Met behulp van generatieve AI, die een brug maakt tussen de digitale en fysieke winkelwereld, zijn winkelmedewerkers effectieve personal shoppers, waardoor klanten zich meer verbonden voelen en de kans op terugkerende klanten toeneemt.

PUMA eert voetballegendes met lancering KING Legends Pack

PUMA heeft het PUMA KING Legends Pack gelanceerd, een eerbetoon aan de ongeëvenaarde erfenis van voetbalgrootheden Johan Cruijff en Pelé. De schoenen en bijpassende set zijn voorzien van prints en details die verwijzen naar de twee iconen. De schoenen beschikken over gedetailleerde gezichtsportretten, op maat gemaakte KING-logo’s, nationale vlagkleuren en de handtekeningen van Cruijff en Pelé. Het PUMA KING Legends Pack introduceert ook PUMA’s exclusieve K-BETTER™-bovenwerk, een innovatief, niet-dierlijk materiaal dat garant staat voor optimale balcontrole en duurzaamheid met minimaal 20% gerecycled materiaal. Daarnaast zijn de schoenen voorzien van een lichtgewicht buitenzool, conische noppen voor maximale bewegingscontrole en een lichtgewicht, verwijderbare inlegzool, voorzien van PUMA’s NanoGrip-technologie. Het PUMA KING Legends Pack is nu beschikbaar voor €229,95 op PUMA.com en voetbalshop.nl. 

Nieuw platform Stampz verbindt influencers, merken en consumenten

Het Nederlandse bedrijf Stampz heeft een platform geïntroduceerd dat influencers, merken en consumenten wil verbinden. In een tijd van toenemend sociaal mediagebruik en e-commerce biedt Stampz een alternatieve benadering zonder promotionele toon. Stampz geeft influencers de mogelijkheid om op een persoonlijke en interactieve manier met hun volgers om te gaan door spaaracties op te zetten. Volgers kunnen Stampz zegels verzamelen op social media en deze inwisselen voor kortingen in de Stampz Shop. Voor merken opent Stampz een extra verkoopkanaal en vergroot de zichtbaarheid op social media door samenwerkingen met influencers. De interactie van volgers leidt volgens Stampz tot verhoogde loyaliteit, engagement en zichtbaarheid. Een influencer kan bijvoorbeeld producten selecteren voor zijn eigen Stampz Shop. Door de link naar deze shop en spaaracties te delen op social media kunnen volgers zegels sparen en verdient de influencer commissie op de verkopen. Dit resulteert in meer verkeer naar zijn shop en vergrote zichtbaarheid op social media. Het platform streeft ernaar de manier waarop we influencer engagement, loyaliteitsprogramma’s en online winkelen zien te vernieuwen, met als doel het bevorderen van meer betekenisvolle digitale connecties.