
Nieuwsoverzicht: TWICE AS NICE breidt uit naar NL, Reju sluit strategisch partnerschap met Antex en Utexa, Sessùn opent eerste boutique in Amsterdam
Beeld: TWICE AS NICE
Belgisch sieradenmerk TWICE AS NICE verovert Nederland
Het Belgische juwelenmerk TWICE AS NICE breidt uit naar Nederland. Na succesvolle groei in België, Luxemburg en Frankrijk, opent het sieradenlabel nu winkels in Rotterdam, Maastricht, Arnhem, Leidschendam en binnenkort ook Utrecht. TWICE AS NICE werd opgericht in 1980 in Antwerpen en richt zich sinds 2022 – onder leiding van een nieuwe generatie – op een jonger, stijlbewust publiek. Het merk combineert modieuze ontwerpen met kwaliteit en betaalbaarheid. De collectie biedt voor ieder wat wils: van elegante basics tot trendy statement pieces met chunky designs, beachy kettingen en vrolijke bloemmotieven. De sieraden worden gemaakt van hoogwaardige materialen zoals sterling zilver, verguld goud en edelstaal. Naast de fysieke winkels is TWICE AS NICE ook via een Nederlandse webshop beschikbaar. De winkel in Utrecht opent begin mei.
Reju sluit strategisch partnerschap met Antex en Utexa voor productie van duurzame filamentgarens
Reju™, specialist in de regeneratie van textielvezels, heeft samenwerkingen aangekondigd met Antex en Utexa – toonaangevende producenten van filamentgarens. Beide bedrijven gaan Reju’s innovatieve REJU Polyester™ inzetten voor de ontwikkeling van duurzame garens, die vanaf oktober 2025 beschikbaar zijn voor commerciële toepassingen.De samenwerking is een belangrijke stap binnen Reju’s strategie om textielafval circulair te verwerken. De garens zullen geproduceerd worden in Girona (Spanje) en Choloma (Honduras) en gebruikt worden door merkpartners van Reju en andere textielbedrijven. REJU Polyester™ is 100% gerecycled uit afgedankt textiel en heeft een CO₂-voetafdruk die ongeveer 50% lager ligt dan nieuw polyester. Dankzij geavanceerde regeneratietechnologie levert Reju hoogwaardige garens zonder kwaliteitsverlies. Met deze partnerships zet Reju in op regionale productie, circulaire innovatie en een stabiele, nearshore supply chain. De samenwerking onderstreept de groeiende vraag naar milieuvriendelijke textieloplossingen. “Dit is een krachtige stap richting een duurzamere textielindustrie,” zegt CEO Patrik Frisk. “Samen met Antex en Utexa maken we circulaire garens op industriële schaal mogelijk.”
Sessùn opent eerste boutique in hartje Amsterdam
Amsterdam, april 2025 – Het Franse modehuis Sessùn heeft zijn allereerste winkel in Nederland geopend aan de Reestraat 1, in de iconische Negen Straatjes van Amsterdam. De boetiek van 47 m² weerspiegelt het DNA van het merk, dat sterk inzet op ambacht, esthetiek en verfijnde eenvoud. Klanten vinden er de volledige damescollectie van Sessùn, in een omgeving waar vakmanschap centraal staat. Voor het interieur werkte Sessùn samen met de Nederlandse ontwerper Marte Mei. Zij ontwierp onder andere de sculpturale toonbank, opgebouwd uit natuurlijke materialen en een kleurenpalet van roze, beige en okergeel. Ook de verlichting en inrichting van de paskamers zijn zorgvuldig door haar samengesteld en sluiten naadloos aan bij het warme, minimalistische interieur met eikenhout, marmer, keramiek en parket. Met deze opening voegt Sessùn een nieuwe locatie toe aan haar internationale netwerk van 54 winkels en 37 shop-in-shops. Het merk, dat sinds 2023 een Société à Mission is en in 2024 het B Corp-certificaat behaalde, onderstreept hiermee haar duurzame missie en liefde voor ambacht.