TOP

Nieuwsoverzicht: Primark lanceert Pride-campagne met nieuwe collectie, verscherpte regels voor Temu, Bleckmann neemt logistiek over voor Superdry en meer

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: Primark

Primark lanceert Pride-campagne met nieuwe collectie

Terwijl in heel Europa de viering van Pride van start gaat, viert Primark met een nieuwe campagne het plezier van authentiek(e) kleding & accessoires en het leven. De campagne draait om de boodschap – Be Authentic, Be Proud, Be You – en laat de kracht van zelfexpressie zien en vertegenwoordigt de diversiteit aan collega’s en klanten. Ter ere van de Pride campagne lanceert Primark een nieuwe collectie van kleding en accessoires met t-shirts, gehaakte topjes, genderneutrale basisitems, en limited-edition herbruikbare reinigingspads voor het verwijderen van make-up. Bij de ontwikkeling van de Pride collectie en de campagne van dit jaar heeft Primark samengewerkt met het netwerk van LGBTQI+-collega’s. Dit netwerk biedt een veilige plek voor leden van de community om zich te vertegenwoordigen, gesteund en gehoord te voelen. Primark-collega’s zullen deelnemen aan Pride-evenementen in 16 steden in verschillende markten, waaronder Dublin, Krakau, Brooklyn, Manchester en Madrid. In Amsterdam wordt op 3 en 4 augustus in de winkel een openbaar evenement georganiseerd om Pride samen met collega’s, klanten en de LGBTQI+-community te vieren.

Verscherpte regels voor Temu 

De Europese Commissie eist dat Temu zich moet houden aan Europese wetgeving (Digital Service Act). Zo moet het bedrijf onder meer transparantie bieden over de identiteit van verkopers op het platform en de werking van de algoritmes. Volgens de Europese Commissie moet het bedrijf zich houden aan de wet Digital Services Act. Hierin wordt Temu met zijn 45 miljoen Europese gebruikers beschouwd als ‘zeer groot online platform’, waarmee het moet voldoen aan een set specifieke regels en wetten. 

Zo moet de webwinkel duidelijk aangeven wie de verkopers op een platform zijn en moet deze informatie verstrekken over de veiligheid van zijn producten. Ook de algoritmes achter de website moeten duidelijk zijn. Tot slot wordt de webshop gesommeerd de verkoop van nagemaakte en onveilige producten tegen te gaan. Temu krijgt tot september de tijd om zijn bedrijfsvoering aan te passen.

Bleckmann neemt de logistiek over voor Superdry op locatie in Burton on Trent 

Bleckmann, een wereldwijde logistieke dienstverlener die gespecialiseerd is in supply chain management voor mode- en lifestyle merken, zal vanaf 1 juli 2024 de logistieke activiteiten voor het prestigieuze Superdry op “The Duke” – locatie in Burton on Trent (UK) overnemen. Bij deze overgang zijn ongeveer 170 werknemers betrokken, die overgaan naar Bleckmann onder dezelfde voorwaarden als waar ze nu onder werken. Belangrijk is dat er geen ontslagen gepland zijn als onderdeel van deze overgang. Bleckmann verwacht zelfs nieuwe klanten naar dit magazijn te trekken, waardoor er nog meer banen in de regio worden gecreëerd. De overgang van Superdry is een belangrijke mijlpaal voor Bleckmann, die hiermee haar positie als toonaangevende leverancier van logistieke oplossingen op de Britse markt verder verstevigt. Het bedrijf is vastbesloten om te zorgen voor een soepele en succesvolle overgang voor alle betrokken medewerkers, de operationele uitmuntendheid te handhaven en de hoge normen van zowel Bleckmann als Superdry te handhaven.

Ook Levi’s lanceert Pride-collectie 

Dit jaar viert Levi’s queer joy door zelfexpressie met een collectie geïnspireerd door de LGBTQIA+ rodeocultuur van de jaren ’70 tot nu tijdens Pride 2024. Begeleid door inspirerende verhalen verteld door de cast van Pride 2024, moedigt het merk Levi’s leden van de LGBTQIA+ gemeenschap en bondgenoten aan om queer joy en de kracht van zelfexpressie te vieren. ​​Western kleding maakt deel uit van het DNA van Levi’s en de Pride 2024-collectie is geïnspireerd op de queer “Rainbow Rodeos” die in de jaren 70 in Nevada ontstonden. De collectie is gebaseerd op graphics en invloeden van vintage Levi’s-stukken en archiefposters en voegt daar glitters aan toe – glittersteentjes, koperdraad, gemarmerde hardware, denim met goudcoating en meer – en omvat een uitgebreid assortiment tops, broeken en accessoires. Van de Cinched Shortstack Tee en Cropped Muscle Tank tot de Liberation Western Trucker, Western-geïnspireerde borduursels en regenboogkleuren geven de collectie een samenhangende en euforische rodeolook.