
Nieuwsoverzicht: Essentiel Antwerp opent winkel in Amsterdam, SJ breidt uit naar Zuid-Europa en Azie, Bever opent derde winkel in regio Utrecht en meer
Beeld: Essentiel Antwerp /Jelle Draper
Essentiel Antwerp opent grootste Nederlandse winkel in Amsterdam-Zuid
Essentiel Antwerp heeft vrijdag haar nieuwste winkel geopend aan de Van Baerlestraat in Amsterdam. De flagshipstore, ontworpen in samenwerking met Gestalt architecten, is met meer dan 150 m² de grootste vestiging van het Belgische modemerk in Nederland. Klanten vinden er een uitgebreidere collectie dan in de bestaande winkel in de Hartenstraat. De winkel is volledig ingericht volgens het nieuwe winkelconcept van het merk, met een opvallend roze-beige interieur en inox accenten. Blikvanger is de imposante wenteltrap die leidt naar het souterrain, het hart van de winkel, met een geïntegreerde bank en coffee corner voor een gastvrije beleving. De opening in Amsterdam-Zuid past binnen de strategische expansie van Essentiel Antwerp in Nederland, de op één na grootste markt voor het merk. Het is al de derde nieuwe winkelopening in ons land binnen een jaar. Naast deze locatie heeft het merk winkels in o.a. Den Haag, Rotterdam, Maastricht en een sterke aanwezigheid in Bijenkorf-filialen.
SJ breidt internationaal uit naar Zuid-Europa en Azië
Na een sterke positionering in België, Nederland en Frankrijk zet lifestylemerk SJ de volgende stap met uitbreiding naar Zuid-Europa en Zuidoost-Azië. In 2025 opent het merk winkels in Spanje en Italië, waar uit onderzoek blijkt dat jongeren enthousiast zijn over SJ’s mix van betaalbare, verantwoorde lifestylemode. Ook in China groeit SJ met shop-in-shops in steden als Changsha en Guangzhou, en een nieuwe locatie in de trendy Ozark-store in Shanghai. In de Filipijnen zijn inmiddels twee winkels geopend en volgen meerdere shop-in-shops in de bekende SM Department Stores. Daarnaast boekt SJ succes met livestream shopping via TikTok: tijdens een recente sessie werden meer dan 2.000 paar sneakers verkocht. De wereldwijde collecties sluiten goed aan op regionale voorkeuren. Zo is in Europa het Heritage-model favoriet, terwijl in Azië sportieve athleisure-stijlen terrein winnen. Wereldwijd is het Ibiza-model de bestseller. SJ verwacht dit jaar een omzetgroei van 27%.
Bever opent derde winkel in regio Utrecht in The Wall
Met een nieuwe vestiging van 1.500 m² in The Wall Utrecht breidt Bever op zaterdag 31 mei zijn aanwezigheid in de regio Utrecht verder uit. De winkel – direct gelegen aan de A2 – wordt de derde locatie in de stad en sluit aan op de snelle expansie van de buitenspecialist. “We creëren hiermee een toegankelijke plek voor iedereen die naar buiten wil, van doorgewinterde avonturier tot beginnende wandelaar,” aldus Bever-CEO Albert Scholte. De feestelijke opening wordt verricht door Scholte en Bever-ambassadeur Niek Roozen, die bezoekers ook meeneemt op een vogelspottocht in de omgeving. In de winkel is een compleet assortiment outdoorartikelen te vinden, van kleding tot kampeeruitrusting, aangevuld met duurzame services zoals een reparatieservice en terugkoopprogramma. Tijdens het openingsweekend zijn er verschillende acties en activiteiten, waaronder het ‘Spin & Win’-rad, ‘Kraak de tent’ en gratis personalisatie van outdoorproducten. Bezoekers profiteren van aantrekkelijke kortingen, zoals 30% op Ayacucho en 50% op geselecteerde rugzakken en schoenen.
REVUSD lanceert tijdens Amsterdam Art: mode als kunstvorm
Tijdens Amsterdam Art is in Soho House Amsterdam het nieuwe label REVUSD gelanceerd: een art-driven tassenmerk dat mode en kunst op vernieuwende wijze samenbrengt. Het initiatief is van Ghislaine Artim, die met REVUSD een radicale visie introduceert op mode als expressieve kunstvorm. De lancering markeert de start van een samenwerking met kunstenaars Lynn Spoor, Tabitha Boekweit en Dineke van Oosten, die elk een exclusief kunstwerk hebben gecreëerd als basis voor de collectie. REVUSD introduceert drie tassenlijnen: de Art Collectie (limited editions met prints van originele werken), de Masterpieces (met de hand afgewerkte unica) en de Signature lijn (tijdloze modellen met uitgesneden kunstfragmenten). Alle tassen worden gemaakt van bestaande premium materialen zoals restpartijen leer, waarmee het merk bewust kiest voor duurzaamheid en ambacht. Op 28 mei opent REVUSD ook een eigen plek in Den Bosch: The House of REVUSD, een hybride ruimte voor exposities, workshops en creatieve ontmoetingen.