TOP

Nieuwsoverzicht: CHASIN’ opent nieuwe showroom in Amsterdam Noord, Clarks viert 200 jaar bestaan, King Louie zet circulaire stap

In het nieuwsoverzicht updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: CHASIN

CHASIN’ opent nieuwe showroom in Amsterdam Noord

Performance jeansmerk CHASIN’ heeft een nieuwe showroom geopend in Amsterdam Noord. De locatie is ontworpen om de merkwaarden – performance, comfort en functionaliteit – optimaal tot hun recht te laten komen. Het interieur combineert geborsteld aluminium, geperforeerd staal en blank eikenhout en biedt een krachtig decor voor de nieuwste collecties. “Deze showroom is het perfecte visitekaartje voor onze ambities,” aldus salesmanager Timo Hietkamp. CHASIN’, opgericht in 1992, heeft inmiddels 12 brandstores in Nederland en meer dan 450 verkooppunten in de Benelux en DACH-regio. Het merk werkt vanuit een eigen retailstrategie (PRS) gericht op maximale performance en resultaat. De opening in Amsterdam volgt op eerdere showrooms in München, Antwerpen en Düsseldorf. CEO Mark Hommelberg: “Juist in ons thuisland deze stap zetten voelt extra bijzonder.”

Clarks viert 200 jaar iconisch design en vakmanschap

Het Britse schoenenmerk Clarks viert dit jaar zijn 200-jarig bestaan. Sinds 1825 staat het merk bekend om tijdloos comfort, vakmanschap en vernieuwend design. Iconische modellen als de Wallabee, Desert Boot en Torhill vormen de kern van deze mijlpaalviering. De roots van Clarks liggen in Somerset, waar de broers Cyrus en James Clark startten met pantoffels van schapenvacht. Wat volgde was een rijke geschiedenis van innovatieve ontwerpen, waaronder de Desert Boot (1950) en Wallabee (1968). Deze modellen groeiden uit tot stijlklassiekers die zowel in de mode als muziekcultuur gedragen werden – van The Beatles tot Drake. Ter ere van het jubileum zet Clarks zijn iconen extra in de schijnwerpers. De Wallabee verschijnt in canvas, de Desert Boot in suède en beeswax, en de Torhill brengt een 90’s vibe met robuuste zool. Clarks laat zien dat traditie en innovatie hand in hand gaan, met als doel: schoenen maken die niet alleen goed voelen, maar ook karakter uitstralen.

King Louie zet circulaire stap met Circulose® in SS26-collectie

King Louie lanceert in SS26 voor het eerst items van Circulose®, een innovatieve vezel die wordt gemaakt van afgedankt katoen en textiel. Het Amsterdamse merk introduceert vier denimitems en zes tops waarin Circulose® is verwerkt, in combinatie met biologische katoen of TENCEL™ Lyocell. Met deze stap onderstreept King Louie zijn duurzame ambities. “Deze stukken zien er niet alleen goed uit en voelen prettig aan, ze vertellen ook een groter verhaal over de toekomst van mode,” aldus managing director Jeroen Dijkema. Circulose® wordt geproduceerd met 100% hernieuwbare energie, bespaart grondstoffen en geeft textielafval een tweede leven. King Louie werkte eerder al met mechanisch gerecyclede materialen, maar voegt met Circulose® een nieuwe circulaire stap toe. De denimlijn bevat onder meer een cropped Janey Jacket en wijde Paige Pants. De tops – waaronder de Knot Shirt en Carina Blouse – combineren Circulose® met zachte jersey en een beetje stretch voor ultiem comfort.