TOP

Nieuwsoverzicht: Brunotti kondigt nieuwe eigenaars en strategische uitbreidingsplannen aan, OppoSuits herpositioneert zich als Oppo Merchandise Group, Gymshark gaat eerste winkel in NL openen

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: Brunotti

Brunotti kondigt nieuwe eigenaars en strategische uitbreidingsplannen aan

Het bekende boardsport- en outdoor lifestylemerk Brunotti krijgt een nieuwe leiding. Jeroen van der Wind (CEO) en Sven Bleekemolen (CCO) nemen de leiding over van Henk Bergsma en Peter Dijkema. Hiermee zet Brunotti koers naar verdere groei en internationale uitbreiding. Sinds 1996 hebben Bergsma en later ook Dijkema het merk uitgebouwd tot een sterke speler met een uitgebreid distributienetwerk in Europa. De nieuwe directie wil dit succes voortzetten en de focus leggen op nieuwe markten, met name in Azië. Door een strategisch partnerschap met een Aziatische leverancier versterkt Brunotti zijn positie in Europa en breidt uit naar Azië. Deze samenwerking verbetert de productiekwaliteit en biedt nieuwe groeikansen. Brunotti blijft trouw aan zijn kerncollectie, die nauw verbonden is met de surfcultuur. De nieuwe leiding zet in op een omni-channel strategie, met aandacht voor groothandel, e-commerce en winkels. “Surf en sneeuw blijven belangrijke pijlers, maar we willen het hele jaar door relevant zijn,” aldus Bleekemolen. 

OppoSuits herpositioneert zich als Oppo Merchandise Group (OMG)

OppoSuits, bekend om zijn kleurrijke herenkostuums, kondigt een rebranding aan naar Oppo Merchandise Group (OMG) vanaf september 2024. Sinds de oprichting in 2012 heeft het bedrijf zijn productaanbod uitgebreid met blazers, truien en accessoires, en succesvolle samenwerkingen gehad met merken als Warner Bros. en Nintendo. De naamswijziging weerspiegelt de groei en professionalisering van het bedrijf. Onder OMG blijven merken als OppoSuits, Suitmeister en Offstream bestaan, terwijl het bedrijf zich richt op verdere innovatie en internationale groei.

De rebranding markeert een belangrijk moment in de ontwikkeling van het bedrijf. OMG wil zich sterker positioneren in de wereldwijde merchandise-industrie. De verandering brengt ook een bredere focus op nieuwe productcategorieën met zich mee. Het bedrijf benadrukt dat de vertrouwde creatieve en betaalbare producten blijven bestaan. Tegelijkertijd worden klanten en partners bedankt voor hun steun tijdens deze transitie.

Gymshark gaat eerste winkel in NL openen

Het Britse sportmodemerk Gymshark opent in het voorjaar van 2025 zijn eerste Nederlandse winkel in de Kalverstraat, Amsterdam, laten zij weten in een persbericht. Deze winkel, met een oppervlakte van ruim 10.000 vierkante meter, markeert tevens de eerste Gymshark-vestiging op het Europese vasteland. Nederland is een van de grootste markten voor Gymshark, waardoor de keuze voor Amsterdam logisch is. De nieuwe winkel zal de kernervaring van het aankomende filiaal in Westfield White City, Londen, evenaren. Gymshark blijft inzetten op wereldwijde expansie, met focus op Europa en de Verenigde Staten.