3 manieren om als kledingwebshop je pakketten te versturen
Beeld: Pexels
Hoe fijn is het dat je ‘s avonds lekker op de bank kunt scrollen door allerlei webshops en je winkelmandje vol kunt gooien met kleding die je leuk vindt? Vervolgens even afrekenen en daarna thuis passen. Klinkt goed, maar voor de eigenaren van een webshop soms best een uitdaging. Even los van het aantal retouren, zien we ook dat het verzenden steeds duurder wordt. Daarbij gelden niet alleen hogere prijzen voor het verpakkingsmateriaal, maar ook voor de verzending zelf. Daarom willen we graag 3 manieren om als kledingwebshop je pakketten te versturen met je delen.
Duurzame verpakkingen gebruiken
Het gebruik van duurzame verpakkingen is niet alleen goed voor het milieu, maar het kan ook een positieve invloed hebben op de perceptie van je merk door je klanten. Door te kiezen voor verpakkingen gemaakt van gerecycled materiaal of biologisch afbreekbare verpakkingen laat je zien dat je als kledingwebshop milieubewust bent en dat draagt bij aan de waardering van je klanten. Hoe leuk is het om bijvoorbeeld je eigen verpakking te laten ontwerpen, wat ook direct bijdraagt aan een stuk marketing. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor de handige kerstverpakkingen van Dozenproducent voor het versturen van je producten, zodat je direct een gevoel van gezelligheid creëert. Het is namelijk een heel verschil of jij rond de feestdagen je pakket in een saaie witte doos krijgt of in een leuke kerstverpakking. Het bestellen in een webshop is natuurlijk vrij onpersoonlijk, dus op deze manier maak je het toch net even wat leuker.
Snelle levering opties aanbieden
In de huidige tijd willen we het liefst alles zo snel mogelijk in huis. Nu snappen we dit heel goed en is het voor een webshop vaak ook een USP. Je kunt er dus ook voor kiezen om de klanten een soort van express levering aan te bieden. Zo zijn er namelijk verschillende vervoerders waarbij zelfs ‘sameday delivery’ mogelijk is. Wat ook een optie is, is om aan te bieden dat ze het bij je kunnen komen ophalen. Dit scheelt niet alleen de verzendkosten, maar is ook veel beter voor het milieu. Hoewel het natuurlijk niet heel veel uitmaakt of de bezorger met zijn of haar auto bij je de straat in rijdt of dat jij met je auto naar de locatie van de webshop rijdt. Toch zien we wel dat snelle verzending een belangrijke factor is voor het wel of niet bestellen bij een webshop. Dit is dus ook zeker iets om over na te denken, mocht je momenteel een levertermijn van meer dan 2 dagen hanteren.