
Nieuwsoverzicht: Ballpark Store opent tweede winkel in Utrecht, Week van Circulaire Economie komt eraan, Zalando verwacht versnelde groei in 2025
Beeld: Ballpark Store
Ballpark Store opent tweede winkel in Utrecht
Negen maanden na de succesvolle opening in Weesp heeft Menco Nieuwenhuis op 1 maart een tweede Ballpark Store geopend in Utrecht. De nieuwe winkel aan de Schoutenstraat beslaat 90 m² en wordt gerund door zakenpartner Derk van der Linden, die recent afstudeerde aan TMO. Ballpark Store staat bekend om zijn unieke merkenmix, met onder andere Drake’s, Sebago, Filson en J.C. RAGS. Voor de zomercollectie zijn daar Vans, Olow en Frescobol Carioca aan toegevoegd. Het interieur weerspiegelt de stijl van de Weesper vestiging, met originele elementen zoals een marmeren vloer en een antieke trap. De feestelijke opening werd druk bezocht door vrienden, familie en modeprofessionals. Met deze uitbreiding verstevigt Ballpark zijn positie in de Nederlandse herenmode.
Week van de Circulaire Economie viert jubileumeditie met 275 evenementen
Van 17 tot en met 22 maart vindt de tiende editie van de Week van de Circulaire Economie plaats. Dit landelijke evenement laat zien hoe Nederland de transitie maakt naar een toekomst zonder afval. Meer dan 275 initiatieven, bedrijven en kennisinstellingen openen hun deuren om circulaire innovaties te delen, van duurzame AI en biobased bouwen tot programma’s voor jongeren over reparatie. De week, georganiseerd door Het Versnellingshuis, biedt workshops, debatten en excursies voor ondernemers en consumenten. Ook wordt de Nationale Circulaire Conferentie gehouden en worden de Circular Awards uitgereikt. Volgens medeoprichter Antoine Heideveld is nu het moment om door te pakken: “Nederland loopt voorop in circulaire innovatie, maar er is nog werk aan de winkel.” De feestelijke opening vindt plaats op 17 maart in Eye Filmmuseum, met inspirerende sprekers en een filmvertoning. Meer informatie is te vinden op circulaireeconomieweek.nl.
Zalando verwacht versnelde groei in 2025 na sterk jaar
Zalando SE kijkt optimistisch naar 2025 na een succesvol financieel jaar in 2024. De e-commercegigant verwacht dat het bruto handelsvolume (GMV) en de omzet dit jaar met 4% tot 9% zullen stijgen, gedreven door de succesvolle ecosysteemstrategie, die zich richt op directe verkoop aan consumenten (B2C) en samenwerking met bedrijven (B2B). De aangepaste EBIT wordt geschat tussen 530 miljoen en 590 miljoen euro. In 2024 behaalde Zalando sterke resultaten, met een GMV-groei van 4,5% en een omzetstijging van 4,2%. De aangepaste EBIT kwam uit op 511 miljoen euro, een flinke stijging ten opzichte van 350 miljoen euro in 2023. Ook groeide het klantenbestand met 4,5% naar een recordaantal van 51,8 miljoen actieve klanten.