TOP

Nieuw Nederlands baby- en kinderkledinglabel: Mus

Musetta Blaauw, agent van de merken L'Asticot, Sture & Lisa en JNY Design start haar eigen merk Mus. De eerste collectie wordt gelanceerd op Kleine Fabriek.

Musetta Blaauw, bekend van het agentschap IQambia en de webshop http://www.musjes.com/ wilde al haar ervaringen als moder, agent en retailer inzetten voor een eigen label. Het nieuwe Mus is kleurrijk en sluit aan bij de belevingswereld van kinderen. De kleding is gemaakt van zachte organische katoen met een klein beetje elastan, voor comfort en vormbehoud. De productie vindt plaats in Europa.

Centraal staan zes verschillende prints van Deborah van de Leijgraaf, grafisch vormgeefster van Bora Illustraties. Haar prints van vlinders, bloemen, dieren en aardbeien leggen niet een link  naar de natuur, maar moeten kinderen aanspreken. Het natuurthema van de kleding sluit feilloos aan bij de keuze voor biologisch katoen en veilige stoffen en inkt.
Mus brengt wat Blaauw miste op de markt: jumpsuits met lange pijp en korte mouwen die goed aansluitend bij de Nederlandse zomers. In het voor- en naseizoen zijn het de pakjes die ze mistte: niet alleen voor, maar ook in peuter en kleutermaten. De eerste collectie voor lente-zomer 2013 bestaat uit verschillende pakjes, shirts, jurkjes, rompers, broekjes, mutsjes en dekentjes.

Verkrijgbaar in maat 50 t/m 128, retailers kijken op: www.mus4kids.com.