TOP

Monique Collignon: cavalerie & pop up store

Afgelopen zondag toonde Monique Collignon haar najaarscollectie 2012 in 'woonmall' Villa Arena.

Collignon liet het publiek – zoals te verwachten met een front row vol bekende bewonderaars – haar nieuwste Haute Couture en MC Couture Light collecties voor het herfst/winterseizoen 2012 zien. Thema van beide collecties was cavalerie: dat kwam onder andere terug in de opvallende details en de modellen van met name de jassen en de mantels.

Haute couture
De show opende met de haute couture ontwerpen, die bestaan uit robe-manteaus, mantelpakken en enkele in het oog springende japonnen waaronder een show stopping bruidsmodel. Hoewel het kleurenpalet weinig opvallend was met tinten als zwart, bordeaux, brons, petrol en antraciet, kreeg de najaarscollectie hier en daar een kleurige injectie in de vorm van blauw en fuchsia. Het thema cavalerie was te zien in een zeldzame print en vooral in de double breasted sluitingen en haaraccessoires.

MC Couture Light
Draagbaar en vrouwelijk: de tweede ‘light’ collectie van Collignon bestond uit grof gebreide (kol)truien, jeans, jasjes, kokerrokken, mantels, jurkjes en enkele blazers. Opvallende details waren de zelfontworpen buckles en knopen in mat zwart, anti zilver, anti brass en rosé. De oversized oorwarmers en ruches waren een frivole afwisseling op de winterse ontwerpen. De overheersende kleuren waren petrol, dahlia, denim, antraciet en brons. De MC Couture Light collectie is online exclusief verkrijgbaar via Wehkamp.

Pop up store
Hoewel de locatie in eerste instantie verre van modieus leek, bleek Collignon door middel van een samenwerking met Villa Arena een tijdelijke shop-in-shop te hebben geopend op de begane grond van het complex, hierin wordt de MC Couture Light collectie verkocht.

Meer informatie: www.moniquecollignon.com