TOP

Modefabriek maakt nieuwe namen bekend voor zomereditie 2011

Modefabriek, de halfjaarlijkse modebeurs in Nederland, heeft nieuwe namen van kledingmerken bekendgemaakt die 17 en 18 juli in de RAI hun nieuwe collecties voor de zomer van 2012 zullen tonen.

Ruim 600 labels presenteren in de Amsterdamse RAI de nieuwe collecties voor voorjaar/zomer 2012. Deze 31e editie van Modefabriek vindt een week eerder plaats dan gebruikelijk om beter aan te sluiten bij het inkoopseizoen in de mannenmode en het jeanssegment.

Nieuwe namen
De deelnemerslijst van deze 31e editie is uitgebreid met een groot aantal nieuwe namen. Bovendien keren een aantal labels, waaronder Pepe Jeans, PRPS en Freesoul, terug naar Modefabriek.

Nieuwkomers zijn ondermeer Mercedes de Miguel, Sand, H. Eich, IHeart, Soap Studio, Gotta Fashion, Very Simple, Mystique, Benson NY, Sebago Docksides, Façonnable, Falke , Burlington, Gabba, The Good People, Deus Ex Machina, Boom Bap, Line of Oslo, Josh V en Ontour.

Daarnaast behoort voor het eerst het Nederlandse Tony Cohen, bekend van de internationaal georiënteerde citywear, tot het deelnemersveld

Eveneens nieuw is Hydrogen, met luxueuze, op sportswear geïnspireerde urban designs. Barbour, tot voor kort onderdeel van Deco, presenteert de nieuwe collectie nu solo en in grotere stand in het beursonderdeel Department.

Uitgelicht: Avelon
Ook Avelon is een nieuwe naam op Modefabriek. René Rozendaal, sales director van het Nederlandse merk vertelt over het besluit om deel te nemen: “Modefabriek biedt écht ruimte aan creativeit. Het progressieve karakter van de beurs sluit dan ook goed aan bij de visie van een ambitieus en vooruitstrevend merk als Avelon: namelijk design bereikbaar te maken voor de detaillist en zo de consument. Bovendien kunnen we door deel te nemen aan Modefabriek trouw blijven aan onze Nederlandse afkomst en tegelijkertijd, gezien het grote aantal buitenlandse bezoekers, ons internationale bereik vergroten.”

Catwalkprogramma

Op beide beursdagen wordt zoals gebruikelijk een uitgebreid catwalkprogramma geboden. Een van de deelnemers is het Scandinavische label Sand dat een rentree maakt op de beurs en dat zowel de womenswear als de mannencollectie showt.

Selcuk Kaya, sales manager van het Deense label: ‘Niveau van het catwalkprogramma en de moderne uitstraling van de catwalk zelf, hebben ons ervan overtuigd dat het de ideale manier is om Sand na een afwezigheid van enkele jaren weer extra in de spotlight te zetten.’

Maar liefst zestien, deels internationale maar altijd up and coming, vernieuwende labels presenteren op maandag de recente collecties in Next & Cutting Edge, de must-see show voor iedereen die in onvervalste mode is geïnteresseerd.