TOP

Modefabriek en Preview Men: wij waren erbij!

Afgelopen dagen stonden in het teken van Modefabriek en Preview Men. Uiteraard waren wij van Textilia daarbij aanwezig. Met veel inspiratie, leuke kennismakingen en de laatste fashion trends voor AW 24/25. Een uitgebreider verslag van de modebeurzen en gespotte trends vind je binnenkort in Textilia #3.

Modefabriek 

De magie van de Modefabriek… Een viering van een zeer breed scala AW24/25 vrouwenmode met internationalisering als focuspunt (we kwamen Duitse bezoekers tegen bij de garderobe en hebben meerdere Franse en Deense merken, zoals Sand Copenhagen, gespot). Opvallend? Ondanks de ruim 380 exposanten en de Amsterdamse RAI, voelde de beurs minder massaal dan voorgaande jaren. De kleinere, minder aanwezige stands zorgden voor een zogeheten oase van rust onder de merken en – belangrijk – zorgden ervoor dat de focus weer bij het product komt te liggen. Voor velen was het de eerste keer dat zij op een beurs stonden, neem: het Franse label Laure + Max dat voor het eerst wholesale gaat doen op Nederlandse bodem. “We staan op Modefabriek om naamsbekendheid te genereren”, vertelt mede-oprichter Max. “Het merk wordt goed ontvangen. Onze eerste Nederlandse retailers zijn binnen…” Ook de ambitieuze meiden Iris en Angelique van Harper & Yve stond op de beurs om te groeien, zo was te horen op de storytelling stand met als thema Old Vintage England. Ook noemenswaardig: het nieuwe Spotlight-platform, dat een podium gaf aan dertig nieuwe mode- en lifestylemerken. Eva Lagos Meritzos was daar met haar duurzame label DYO één van. Al met al zijn wij enthousiast. En keerden we met nieuwe connecties, ideeën en energie huiswaarts. De veranderingen; de vernieuwingen tijdens de wintereditie van Modefabriek 2024 zijn door ons goed ontvangen. Wij kijken uit naar de volgende editie! 

Preview Men 

De enige modebeurs in Nederland die in het teken staat van mannenmode… Wij moésten, van onszelf, dan ook vanuit de Modefabriek door naar Preview Men! De sfeer zat er goed in toen we rond 16:00 uur binnenliepen bij deze boetiekbeurs in de CAST te Nieuwegein. Het was overzichtelijk, gemoedelijk en er was voor elke mannenmode winkel wat wils. Van de bekende namen, zoals Martinique, J.C. Rags en Timberland tot aan nieuwkomers Rue de Wool (onderdeel van The Brand Company), MoEa en duurzaam label New Optimist. Ook spraken we met de next generation fashion agentschappen en spotte we Ivo van Deyzen van The GoodPeople (druk aan de praat toen wij langsliepen…), hij staat samen met zijn partner Nicole van Deyzen in de nieuwste Textilia. Kortom: Preview Men, wij zijn er de volgende keer weer bij. En dan blijven we wél hangen voor de after party!