TOP

Mexx is terug met een collectie voor mannen, vrouwen en kinderen

We hebben Mexx fashion een tijdje moeten missen, maar Mexx is terug in het straatbeeld! Met hetzelfde gevoel, maar in een nieuw jasje gestoken.

Sommige merken zijn zo bekend dat ze zomaar enkele jaren uit de winkelstraten kunnen verdwijnen zonder dat ze worden vergeten. Zo’n merk is Mexx. Uit onderzoek van het merk zelf blijkt dat 86 procent van de consumenten het nog steeds kent.

Sinds Mexx in 2017 werd overgenomen door de Nederlandse RNF Group, is eraan gewerkt om het merk terug in de winkels te brengen. Hierbij werd in eerste instantie de focus gelegd op de schoenencollectie. Met succes, want de schoenen zijn in Nederland inmiddels bij ruim vierhonderd verkooppunten te vinden. Nu is de kleding aan de beurt, waarbij Mexx zich richt op mannen, vrouwen en kinderen.

Warme gevoelens

Bij zijn terugkeer kan Mexx voortborduren op het verleden, omdat veel mensen nog altijd warme gevoelens voor het merk koesteren. Met tv-reclame en abri’s heeft Mexx al laten zien dat het terug is. Nu is het tijd voor een nieuwe start en dat heeft vooral voordelen, zo weten Linde Havekotte en Frank Abbenhuis, verantwoordelijk voor sales Nederland. “We hebben de luxe om fashion in alle rust en met een solide basis goed neer te zetten. We kunnen makkelijk inspringen op de huidige situatie en op de vraag van de retailer.” Voor de detaillist betekent dit dat deze op meer maatwerk mag rekenen. Bijvoorbeeld als het gaat over marketing, etalages, shop-in-shops of displaymateriaal. “Als bedrijf kunnen we welwillend zijn. Juist in deze onzekere tijd waarin iedereen het lastig heeft, is Mexx een merk dat voor stabiliteit kan zorgen in de winkel.”

In de jaren dat Mexx afwezig was in het fashionsegment, is er veel veranderd. Zowel in de winkelstraten als in het aanbod van modemerken. Zo is er meer aandacht voor kwaliteit, betere pasvormen en duurzaamheid. Mexx heeft zich aangepast, maar streeft er daarbij wel naar om betaalbaar te blijven. “Vroeger vond men Mexx een mooi merk, bekend om de altijd goede kwaliteit. En dat merk zijn we nog steeds, maar wel in een nieuwer jasje gestoken.”

Collectie

De collectie van Mexx heeft twee inkoopmomenten, lente-zomer en herfst-winter. In de nieuwe herfst-wintercollectie voor vrouwen zien we veel mooie knitwear, rijke materialen, aardse tonen en organisch katoen. Nieuw voor Mexx is een Party-collectie, waarin jurkjes en glitterbroeken met daarbij passende schoenen een capsulecollectie vormen.

Bij de ontwikkeling van nieuwe collecties is ook een rol voor de detaillist weggelegd. “We willen weer rustig gaan bouwen en met de local heroes samenwerken. Het is belangrijk dat de klant betrokken raakt bij het neerzetten van de nieuwe collectie”, zegt Frank Abbenhuis. “Samenwerking is in deze tijd een must. Dat geeft beiden vertrouwen en we hebben allemaal hetzelfde doel: iets moois neerzetten.”

Benieuwd wat het nieuwe Mexx fashion te bieden heeft? De collectie is ook te zien op de Modefabriek (hal B, stand B440).

Info: mexx.com

Linde Havekotte, Linde.havekotte@mexx.com
Frank Abbenhuis, Frank.abbenhuis@mexx.com