TOP

JOSH V opent eerste brandstore, GUESS lanceert Valentijnsdag collectie, Betalen in 2023: mobiel en contactloos

JOSH V opent dit voorjaar eerste brandstore, GUESS lanceert Valentijnsdag capsulecollectie, Betalen in 2023: mobiel en contactloos. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 5 februari.

Beeld: JOSH V

JOSH V opent dit voorjaar eerste brandstore

Modelabel JOSH V opent dit voorjaar haar eerste fysieke winkel in Laren, de woonplaats van oprichtster Josh Veldhuizen. Dertien jaar geleden begon het merk met een focus op verkoop via het eigen e-commerce platform JOSHV.com en via retail partners. “Ik heb altijd gezegd dat ik niet de ambitie had om eigen winkels te openen, dus zelfs mijn team was verrast toen ik toegaf dat ik van gedachten was veranderd. Er is zoveel vraag naar fysieke winkels vanuit onze doelgroep, dat kon ik niet meer negeren. Met de eerste brandstore in Laren rollen we onze omnichannel strategie uit en openen we komende jaren meerdere JOSH V brandstores.” – Josh Veldhuizen. Met een winkeloppervlakte van 145 vierkante meter wil de JOSH V-brandstore een ultieme shopping experience in de kenmerkende stijl van het merk bieden. De volledige JOSH V-collectie, waaronder kleding, tassen, schoenen, accessoires en JOSH V Home, zal verkrijgbaar zijn. De rustige en gunstige omgeving van Laren past perfect bij de waarden van het merk: een hoog serviceniveau bieden, een persoonlijke benadering en advies op maat.

GUESS lanceert Valentijnsdag capsulecollectie

De GUESS Valentijnsdag collectie is een uitnodigende samenstelling van verleidelijke lingerie en schitterende sieraden, ontworpen om harten sneller te laten kloppen op de dag van de liefde. De sieradenlijn biedt een scala aan keuzes, waaronder de opvallende Modern Love collectie, waarin knopen het centrale thema vormen en symbool staan voor het eeuwige verbond tussen geliefden. De schakels zijn beschikbaar in verschillende kleuren; van levendig roze tot meer neutrale tinten, maar ook in monochroom, goud en zilver. De Amami (Love Me) collectie straalt liefde uit door middel van hartvormige details versierd met edelstenen en parels. Elk stuk is een uniek symbool van genegenheid. De lingeriecollecties ‘La Vie en Rosie’ en ‘C’est Chic’ vieren de schoonheid van het vrouwelijk lichaam met klassieke kanten bustiers, verleidelijke bodies en zijden pyjama sets. Deze luxueuze lingerie belichaamt sensualiteit, luxe en liefde. Een perfect cadeau voor Valentijnsdag, voor jezelf of je geliefde.

Betalen in 2023: mobiel en contactloos

In 2023 steeg het gebruik van mobiele telefoons en smartwatches voor pinbetalingen aan de kassa naar bijna vier op de tien transacties. Dit is een groei van 10% ten opzichte van het voorgaande jaar. Dat blijkt uit een persbericht van Betaalvereniging Nederland. Het gebruik van IDEAL voor betalingen in webwinkels is met 10% gestegen, waarvan 95% via de mobiele bankapp wordt bevestigd. De verhouding tussen elektronische en contante betalingen aan de toonbank lijkt, net als de twee voorgaande jaren, stabiel te blijven: ongeveer 20% van de toonbankbetalingen wordt contant afgerekend. “Het betalingsverkeer heeft zich volledig hersteld van de coronapandemie” zegt directeur Gijs Boudewijn van Betaalvereniging Nederland. “Voor het komende jaar staan er weer veel nieuwe ontwikkelingen op stapel, om contant geld goed beschikbaar en bereikbaar te houden, om betalingen binnen de EU verder te harmoniseren, om minder afhankelijk te zijn van niet-Europese aanbieders en om de hoge beschikbaarheid en betrouwbaarheid van de Nederlandse betaalinfrastructuur goed te borgen. Bij de nog steeds toenemende digitalisering van het betalingsverkeer hoort ook extra aandacht voor toegankelijkheid en inclusie, voor mensen die dat niet kunnen bijbenen.”

Definitieve cijfers over contante betalingen aan de toonbank worden verwacht in april met het rapport “Betalen aan de Kassa voor 2023”.

Mango StartUp Studio investeert in Flipflow

Mango StartUp Studio heeft geïnvesteerd in Flipflow, een start-up voor marktanalyse en bedrijfsgegevensmonitoring. Als onderdeel van het acceleratorprogramma krijgt Flipflow toegang tot financiering, schaalvergroting en begeleiding van Mango-experts. Dit is de zesde investering van Mango StartUp Studio sinds de lancering in 2022. Flipflow, opgericht in 2021, streeft ernaar merken en distributeurs in de detailhandel een real-time beeld te bieden van productstatus en marktgegevens wereldwijd. Mango StartUp Studio is, zoals ze schrijven op hun site, “een echte toewijding om startups te versnellen die de industrie zullen veranderen. Alle middelen en kennis van een sectorleider ten dienste van waarde genererende voorstellen.” Mango benadrukt met deze investering haar voortdurende toewijding aan innovatie en duurzaamheid.

Lululemon stapt in de markt van herenschoenen

Lululemon lanceert deze maand haar eerste herenschoenencollectie, waaronder de casual sneaker ‘Cityverse’ en nieuwe hardloopschoenen. Deze stap komt twee jaar na de introductie van de damesschoenen. “Bij Lululemon is elk product dat we maken ontworpen om onze filosofie van ‘feel-first’ uit te drukken, die geworteld is in de overtuiging dat wanneer je je goed voelt, je ook op je best presteert. Onze nieuwe stijlen en herenschoenen zijn daarop geen uitzondering” aldus Sun Choe, Chief Product Officer van Lululemon. “Met nieuwe performance hardloopschoenen en onze allereerste casual sneaker toegevoegd aan ons assortiment, kunnen we nu zowel mannen als vrouwen kleden, in veelzijdige uitrusting, van top tot teen. Uitgebreid onderzoek, draagtesten en feedback van ambassadeurs zijn in elk van deze ontwerpen gestoken om een perfecte pasvorm te garanderen, ongeacht de activiteit.” Alle ontwerpen zullen zowel online als in geselecteerde winkels verkrijgbaar zijn. De uitbreiding naar herenschoeisel is gericht op het bereiken van een omzetdoel van $12,5 miljard tegen 2026. De nieuwe schoenencollectie is onderdeel van de bredere strategie van het bedrijf om de aanwezigheid in verschillende marktsegmenten te vergroten.