TOP

Jongeren weten sneakerformule Coach te vinden

Coach ziet zichzelf graag als de sneakerformule voor de jonge, trendy en tegendraadse consument. In een persbericht liet Coach onlangs weten dat in de afgelopen twee jaar steeds meer jongeren uit de doelgroep van Coach de formule kennen. De algemene naamsbekendheid van de sneakerformule steeg met acht procent naar 62 procent. "Het was voor ons allemaal erg goed nieuws", aldus Kirsti Boessenkool, marketing coördinator Coach.

In de Coach winkels ligt een brede collectie sneakers en accessoires waarbij expliciet gekozen wordt voor een op sport en mode geïnspireerd assortiment. De over het algemeen jonge consument kan zich optimaal in deze sportzaken identificeren dankzij de sportgeïnspireerde, urban omgeving. Volgens Boessenkool is deze naamsbekendheid te danken aan een strategische campagne.

“We hebben de afgelopen twee jaar gewerkt aan onze wijze van campagne voeren door een jaar lang met een thema te komen en dit over de gehele linie door te voeren. Hierdoor wordt de doelgroep vaker geconfronteerd met dezelfde marketingboodschap. Daarbij kun je denken aan de website, commercial op MTV en instore uitingen. Zo draagt ook de Design-actie enorm bij aan deze groei, als je beseft dat we naar een verdubbeling van het aantal bezoekers op de site per maand zijn gestegen.”

Ook de spontane naamsbekendheid en de geholpen naamsbekendheid laten een positieve trend zien. De verwachting is dat door de komende Coach campagnes binnen afzienbare tijd een verdere groei zichtbaar wordt.