TOP

Hoe gaat het met British Indigo?

Iedere week neemt Textilia een merk in het mannenmodesegment onder de loep en vraagt de agent, importeur of producent: hoe gaat het? Deze keer is dat Roderick Muller van British Indigo.

Land van herkomst: Nederland
Sinds wanneer in Nederland: 2002
Collectie: overhemden en colbertjasjes, kostuums

Hoe gaat het? Roderick Muller: “Al na twee jaar hebben wij de beoogde 120 verkooppunten behaald. Ons streven was om dit binnen 3-4 jaar te doen. Nu zitten we rond de 150, het maximum wat ons betreft.”

Wat is de belangrijkste ontwikkeling geweest sinds de lancering? “We zijn in gesprek met een agent voor Ierland, België en Duitsland. Maar ook met het Franse warenhuis Galeries Lafayette om in het voorjaar van 2010 in haar grootste filialen van start te gaan. Het is goed om te merken dat het British Indigo ook in het buitenland aanslaat. Verder hebben we zojuist onze nieuwe website gelanceerd: www.british-indigo.com.”

Welke punten binnen de collectie verdienen nog de aandacht? “Onze levertijden, wat betreft de aanvang van het seizoen, kunnen beter. Om onze klanten hier beter in te voorzien hebben we nu een ‘Early Bird Program’ opgezet voor levering in december. We leveren naast de hoofdcollectie en dit ‘Early Bird Program’ in het seizoen nog drie kleine leveringen. Zo zorgen hebben we continue de meest actuele artikelen in de winkel. Uiteindelijk zorgt dit voor een beter rendement.”

Bij welke winkels ligt British Indigo? “De moderne herenmodezaak die op zoek is naar een aanvulling in het iets jongere beeld. Het nieuwe casual. Of ook wel: ‘Jeans meets Jacket’. Ik zou verder geen namen willen noemen aangezien elke klant voor ons een waardevolle is.”

Wat willen jullie de komende tijd realiseren? “We graag verder groeien met onze huidige klanten. Om dit te bereiken praten wij veel met onze klanten om te zien waar de kansen liggen. Tot slot willen we voet aan de grond krijgen in het buitenland.”

Bekijk ook het filmpje op de Modefabriek