TOP

Garcia: jeans voor de hele familie

Garcia viert het 50-jarig bestaan met de introductie van the first ageless jeans geschikt voor de hele familie. De lancering wordt onderstreept met een campagne waarin het familiegevoel centraal staat.

Garcia lanceert the first ageless jeans, het eerste model dat geschikt is voor de hele familie. De tijdloze jeans is beschikbaar in een mom fit en een dad fit en vormt de basis voor de outfit van jong en oud. The ageless jeans is high waisted, lichtblauw van kleur en voorzien van de iconische koperen buttons. De labels op de achterzakken zijn gelijk aan die van de originele Garcia-jeans zoals ze in 1972 werden gemaakt.

Jubileum

Dit jaar viert Garcia het 50-jarig bestaan. Het merk werd in 1972 opgericht door Maurizo en zijn echtgenote Isabella Garcia in het Italiaanse Urbania. Met hun liefde en passie voor kwalitatieve jeans startten zij een denimfabriek in het authentieke dorpje, gelegen in de Italiaanse regio die door de vele denimfabrikanten bekend werd als de Denim Vallei. Toen de Nederlander Martin Kouwenberg begon met het importeren van de jeans, werd Garcia een wereldwijde speler. Tegenwoordig is het jeanswearmerk actief in 27 landen en telt het 33 stores in Europa en 281 branded shop-inshops. Twee nieuwe winkels in Duitsland openen later dit jaar de deuren.

Familie

Om vijftig jaar aan blauw vakmanschap te vieren, lanceert Garcia the ageless jeans Maurizio en Isabella. Vernoemd naar de oprichters en geïnspireerd door de belangrijkste waarde van het merk: familie. Als familiemerk ontwikkelt Garcia jeanswear voor mannen, vrouwen, tieners en kinderen om (moderne) families met elkaar te verbinden. Om the ageless jeans onder de aandacht te brengen, zet Garcia een 360 graden-campagne in. Van online en off line media tot inf luencermarketing en in-store experiences: alle elementen komen aan bod om het ultieme familiegevoel over te dragen. Met de ageless jeans-campagne wil Garcia mensen nog dichter bij elkaar brengen, onder het motto ‘life is better together’.

Duurzaamheid

In the ageless jeans komt alles samen wat Garcia belangrijk vindt: het familiegevoel en de historie. Maar ook duurzaamheid staat hoog op de agenda. Voor the ageless jeans wordt gebruikgemaakt van 20 procent post consumer recycled materiaal. Dat is een directe uitkomst van de green deal in circular denim die Garcia onlangs heeft ondertekend. Zo heeft het jeansmerk al verschillende stappen op de weg naar meer duurzaamheid gezet met het oog op de volgende generaties. In 2019 werd het Nederlandse Convenant Duurzame Kleding en Textiel ondertekend om misstanden binnen de kledingindustrie aan te pakken. Daarnaast is afgelopen jaar de Garcia Foundation in het leven geroepen. Met deze stichting wil Garcia steun bieden aan hulporganisaties, zoals Terres des Hommes, die actief zijn in de landen waar het merk produceert. In Q4 van dit jaar zal Garcia alle duurzame initiatieven, milestones en toekomstplannen presenteren in het eigen corporate social impact report.

Info: wearegarcia.com | 085-2250142 | @garcia.jeanswear