Een glimlach voor iedereen: Igone de Jongh en Barbara Hilbrink over de SMILE LOVE-collectie van 10DAYS én hun samenwerking
Beeld: 10DAYS
Igone de Jongh, ambassadeur van het ziekenhuis en gezicht van deze SMILE LOVE campagne, gelooft dat liefde en een glimlach essentieel zijn voor ieders welzijn, vooral voor dat van kinderen met gezondheidsproblemen. “Als moeder weet ik dat er niets belangrijkers is dan de gezondheid en het geluk van je kind. Omdat gezondheid en zorgeloos opgroeien niet voor iedereen vanzelfsprekend is, ben ik blij en dankbaar voor een organisatie als het EMMA Kinderziekenhuis. Naast dat zij de allerbeste zorg mogelijk verlenen aan kinderen die dat nodig hebben, zetten ze zich ook op allerlei andere manieren in om de kinderen die, vaak voor langere periode bij hen verblijven, een stabiel en warm onderkomen te bieden. Zo zijn er allerlei entertainment mogelijkheden en krijgen de kinderen die daartoe in staat zijn les. Mijn bijdrage valt in het niet bij wat deze mensen doen, maar het wordt gewaardeerd en ik ben blij dat ik op deze manier mijn steentje bij kan dragen”, vertelt Igone.
Barbara vult aan: “In december besteden wij altijd aandacht aan een goed doel. Vorig jaar was dit de LINDA.foundation, en nu is het Emma Kinderziekenhuis door Igone op ons pad gekomen. Het overkoepelende thema van dit jaar was ‘smile’, en ‘don’t forget to smile’. Dit vind ik onwijs belangrijk. We leven in een wereld waarin zoveel rottigheid plaatsvindt. Lachen is dan extra belangrijk. Vandaar de opdruk op de truien, als een soort reminder.”
Een waardevolle samenwerking
Igone: “Ik vond het ontzettend leuk om dit samen met Barbara en haar team te doen. Ik mocht gedurende het proces een aantal keer aanhaken. Zij waren verantwoordelijk voor de creatie van de collectie en die bleek voor mij een schot in de roos. De collectie past echt bij mij! Het was heel bijzonder en leerzaam om zo’n creatief proces inzichtelijk te krijgen. Zo’n De shoot was zoals altijd een beetje spannend, maar ik voelde me vanaf het eerste moment op mijn gemak en de klik die ik met Barbara ervaar is heel bijzonder. Dat helpt natuurlijk wel tijdens zo’n dag. En ik ben enorm trots op het resultaat. Het blijft een beetje gek, maar vooral erg gaaf om mezelf steeds online voorbij te zien komen.”
Inspiratie voor een nieuwe collectie haalt Barbara altijd uit waar zij op dat moment in haar leven is. De match met Igone is heel persoonlijk. Ik werd getriggerd door movement, en Igone sluit hier met haar liefde voor dans perfect op aan”, vertelt Barbara. “Daarnaast heb ik altijd al een fascinatie voor ballet gehad. Als ik niet was gaan ontwerpen, was ik ballerina geworden”, lacht ze. “Wat ik bijzonder vind, is dat Igone en ik sinds onze eerste samenwerking echt vriendinnen zijn geworden.” Waar die match ‘m in zit? “Igone is een heel puur mens, ze leeft vanuit haar hart en ze heeft een passie; die heb ik ook.” Igone vult aan: “Soms kom je iemand tegen in het leven en weet je meteen dat het goed zit en dat dat voor altijd is. Als thuiskomen.”
Daarnaast past Igone goed bij de waarden van 10DAYS: comfort en freedom, legt Barbara uit. Igone: “Ik ben al langer fan van dit fijne merk en om eerlijk te zijn draag ik bijna niks anders meer. De materialen zijn ontzettend zacht, de is fit vrouwelijk, maar niet overdreven. Het heeft ook iets stoers, een bepaalde manier van nonchalance. Daarnaast zit alles ook echt lekker, comfortabel. Ik voel me er goed in. Zelfverzekerd. Op het podium heb ik een bepaalde dresscode, het is fijn dat ik me daarnaast in mijn vrije tijd kan kleden in items waar ik me goed in voel, die mijn lichaam warmte en zachtheid bieden.”
De toevoeging van ‘een bekend gezicht’
Wat voegt een bekend gezicht toe voor je merk? Barbara, na even nadenken: “In deze tijd hebben we natuurlijk veel met influencers te maken. Een bekend iemand levert sales op, dat is een feit. Persoonlijk heb ik er moeite mee als dat iemand is die de kleding één keer draagt en vervolgens achter in de kast gooit. Gelukkig is dat bij Igone niet het geval, en ik denk dat je dat ook op de foto’s terugziet. Ze is trots dat ze dit mag doen. En het mes snijdt aan twee kanten, want ik ben heel dankbaar dat zij bij wijze van spreken haar gezicht en naam leent aan 10DAYS.”
Iets voor jouw winkel, deze collectie? De sweater en het t-shirt zijn na te bestellen voor retailers die al klant zijn bij 10DAYS.