TOP

DK Company koopt 3 merken van Ball Group

Het Deense modebedrijf DK Company heeft per 1 januari 2016 drie merken gekocht van de eveneens Deense Ball Group. Het gaat om de vrouwenmodemerken Culture, Pulz Jeans en Educe. De Ball Group kan zich door de verkoop volledig focussen op de grote matenmerken Zizzi, Zj en Zay.

Het Deense modeconcern DK Company is eigenaar van een groot aantal modemerken en retailconcepten, zoals Inwear, Matinique, Kaffe, Cream, Fransa, Blend en Bon’a Parte. Het bedrijf wil met de nieuwe aanwinsten Culture, Pulz Jeans en Educe zijn positie in het middensegment versterken en verder groeien. De merken worden geïntegreerd in de eigen winkelconcepten van DK Company. Op het gebied van wholesale wil het bedrijf met Culture, Pulz Jeans en Educe vooral expanderen in het midden en zuiden van Europa. Met de overname is 60 miljoen Deense kroon gemoeid, omgerekend zo’n 8 miljoen euro.

Portfolio

DK Company werd in 2001 opgericht als private label producent met één eigen merk: Jasmin, dat inmiddels niet meer bestaat. Al snel verandert het bedrijf de strategie in multibrand en worden door verschillende overnames steeds meer merken aan het portfolio toegevoegd. In 2012 kocht DK Company maar liefst negen merken van de BTX Group, waaronder Blend, Gestuz, Ichi, B.young en Fransa. In 2014 werden Inwear, Matinique, Part Two en Soaked in Luxury van IC Companys overgenomen.

Culture

Pulz Jeans

Educe