TOP

Dit kun je verwachten op Modefabriek #39

De 39e editie van de Modefabriek ligt weer in het verschiet. Op zondag 12 en maandag 13 juli kun je niet alleen zien welke nieuwe collecties de schoenen- en kledingmerken hebben, ook is er een uitgebreid randprogramma.

Op zondag 12 en maandag 13 juli is er tijdens Modefabriek #39 in hal 1, 2, 3, 4 en 7 in de RAI nog veel meer te doen dan alleen de nieuwe collecties van de schoenen- en kledingmerken bekijken (bekijk hier alle merken!). Dit randprogramma zal deze editie nog meer in het teken staan van innovatie dan het voorheen al deed, en dan vooral voor de retailers.

The Works

The Works in hal 4 is speciaal voor de ambitieuze retailer. Hier kun je terecht voor de laatste software, hardware, security gadgets, styling rekwisieten, juridische diensten en communicatie-adviezen. Vorig seizoen werd het format voor het eerst getest en door het succes is het tijdens de 39e editie van de Modefabriek een stuk groter geworden.

iBeacons

View to Pay geeft een speciale iBeacon-experience op de Modefabriek op stand nr 4.112. Een iBeacon is een technologie waarbij een zender, de beacon, communiceert via bluetooth met mobiele apparaten in de buurt. De technologie werkt zowel op Apple als op Android-toestellen.

Met deze technologie kunnen consumenten verrast worden met de juiste informatie op het juiste moment. Het kan gaan om een aanbieding of extra informatie. Op onverwachte momenten kan de consument een juiste impuls worden gegeven. Dit soort advertenties wordt 500% beter bekeken en zorgt voor 19 keer meer conversie dan de traditionele mobiele advertenties. Meer informatie.

Seminars

Zoals bij iedere editie, zijn er dit keer ook weer inspirerende seminars. Dit maal zullen er spreken: Coen Fredriks (mede-eigenaar Coqtail), Max Dekker (retail- en marktexpert), Jan Agelink (trendwatcher), Ronny de Vylder (freelance visualiser) en Isrid van Geuns (IS Works). Deze vijf experts zullen beide dagen een half uur spreken. Bekijk hier het volledige programma en de tijden.

MINT

MINT haalt dit seizoen de internationale sustainable fashion voorhoede naar Nederland. Het nieuwe onderdeel MINT INTRODUCES toont exceptionele, baanbrekende, stylish merken van over de hele wereld, die up and coming zijn en vernieuwende technieken of modellen gebruiken. Kortom, de forward fashion visionaries die de toekomst van mode bepalen.

Het zijn pionier Study NY uit New York, designer Linda Mai Phung uit Vietnam, het kunstzinnige We Are Islanders uit Dublin, high fashion label ANNE GORKE uit Weimar, en Nederland wordt vertegenwoordigd door innoveerders Ratna Ho + Studio Mulder. Deze merken zijn onderdeel van het recordaantal (buitenlandse) merken dat deze editie op MINT te zien is.

The Editors

Voor de tweede keer is The Editors er weer waar creatieve trendsetters hun ‘dream shop of the future’ neerzetten. De Amsterdamse styliste en blogger Lizzy van de Ligt is alvast bevestigd.

Outspoken Designer Store

Tussen hal 1 en hal 7 zit de Outspoken Designer Store van Majke Hüsstage. Normaal gesproken is het een galerij in Den Bosch met moderne kunst van meer dan 60 designers in de design, mode, lifestyle, interieur, juwelen en accessores. Op de Modefabriek heeft zij een winkel met jonge, exclusieve merken.

Blueprint Denim Tour

Voor de derde keer zal er een Blueprint Denim Tour georganiseerd worden. Wouter Munnichs van Long John neemt hierbij retailers mee langs de denimmerken en introduceert hen. Aanmelden kan via: wouter@long-john.nl.

Recycle-project Brunotti

De Modefabriek en het boardsports lifestyle Brunotti gaan een samenwerking aan tijdens aankomende editie. Deze samenwerking bestaat uit een recycle-project waarbij longboards worden gemaakt uit kiteboards in de Brunotti & Modefabriek Truckshop. En de bezoeker maakt tijdens de beurs kans op zo’n uniek gerecycled longboard.

Bekijk hier het overzicht van alle merken op de Modefabriek