TOP

De Spotlight Area bij Modefabriek: 3 merken die je wilt leren kennen

Dit weekend, op 26 en 27 januari, vond de wintereditie van Modefabriek ‘25 plaats. Ietwat verstopt aan het einde van de hal vond je de Spotlight Area: de plek waar opkomende en vernieuwende merken een podium krijgen. In dit artikel lichten we drie merken uit die ons in het oog sprongen. Lees je mee?

Helmpie: functioneel, but make it fashion

Helmpie, een Nederlands merk, opgericht in 2023 door twee zussen, heeft veiligheid en stijl gecombineerd in een product dat vaak over het hoofd wordt gezien: de scooterhelm! Naar aanleiding van de helmplicht is Helmpie tot stand gekomen. “Wat begon als grapje, is nu uitgegroeid tot een business”, vertelt mede-eigenaresse Mimi. De huidige collectie bestaat uit scooterhelmen met opvallende prints als panterprint, maar ook zebra en een checkered print. Bestseller? “Dat is de panter-variant!” De meiden hebben aan alles gedacht: naast het hoogste certificaat voor veiligheid, is het mogelijk de binnenvoering uit de helm te halen, zodat je deze kunt wassen. Mimi vertelt dat ze de collectie gaan uitbreiden met ski-helmen, eind 2025. Stay tuned dus… 

Unlock dit artikel

Wil je dit artikel gratis verder lezen? Vul je e-mailadres in of log in met Google of LinkedIn en lees direct verder. Daarnaast ontvang je 3x per week de nieuwsbrief. Afmelden is eenvoudig!