TOP

Dagnieuws: 10DAYS X Vera van Erp, Nederlandse consumenten zijn iets negatiever, Bever gaat buitenkleding van consumenten terugkopen en meer

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: 10DAYS

10DAYS X Vera van Erp

Vandaag viert het modemerk 10DAYS de lancering van de derde collectie van 10DAYS X VERA VAN ERP. Vol trots brengt 10DAYS  opnieuw een collectie samen met Vera van Erp uit. Het Nederlandse modemerk staat bekend om haar tijdloze en comfortabele kledingstukken. Het merk richt zich op eenvoudige, maar stijlvolle ontwerpen die perfect passen bij een moderne, dynamische levensstijl. 10DAYS staat bekend om het gebruik van hoogwaardige materialen en het creëren van veelzijdige kledingstukken die gemakkelijk te combineren zijn. Hun collecties bestaan vaak uit essentiële items, zoals T-shirts, sweaters, leggings en jumpsuits, die zowel casual als chic kunnen worden gedragen. Met een focus op duurzaamheid en tijdloosheid is 10DAYS geliefd bij mensen die op zoek zijn naar comfortabele en tegelijkertijd trendy kleding.

Nederlandse consumenten zijn iets negatiever

In mei 2024 was het consumentenvertrouwen iets negatiever dan in april, blijkt uit gegevens van het CBS. Het vertrouwen daalde van -21 naar -22, wat een omkering is van de trend in april. Dit resulteerde in een negatieve perceptie onder consumenten voor het eerst sinds augustus 2023. Ondanks de afname van het consumentenvertrouwen, nam de koopbereidheid echter opnieuw iets toe, van -13 naar -12. Dit betekent dat de koopbereidheid nu al 9 maanden op rij stijgt. Consumenten vonden de timing voor grote aankopen minder ongunstig dan in april.

Bever gaat buitenkleding van consumenten terugkopen

Bever introduceert een nieuw initiatief genaamd ‘Bever Koopt Terug’, waarbij ze buitenkleding van consumenten terugkopen. Met dit programma wil de buitenwinkel consumenten aanmoedigen om bewuster om te gaan met hun producten door hen de mogelijkheid te bieden om kleding gemakkelijk en zonder gedoe terug te verkopen. Dit is het vijftiende initiatief dat de winkel in de afgelopen drie jaar heeft gelanceerd om bij te dragen aan een duurzamere wereld. Het concept achter ‘Bever Koopt Terug’ is simpel: veel mensen bezitten nog kledingstukken die nog in goede staat zijn maar niet meer worden gedragen. Om te voorkomen dat deze items verloren gaan, biedt Bever aan om ze terug te kopen. De kleding wordt gecontroleerd op kwaliteit en vervolgens gewassen in de Bever Wasservice voordat ze worden aangeboden in de winkel als ‘2e Buitenkans’. Het programma is momenteel alleen beschikbaar in Houten, omdat Bever eerst wil leren en ontwikkelen voordat het wordt uitgerold naar andere locaties. Het doel is om minder spullen op de afvalberg te laten belanden en om oude producten een nieuw leven te geven. In de proefperiode kunnen alleen kledingstukken van merken die bij Bever worden verkocht, worden terugverkocht en moeten ze in goede staat zijn. Kleding die gerepareerd moet worden, kan wel worden ingeleverd bij het hergebruik-inleverpunt in elke Bever-winkel.

Dr. Martens relocate Kalverstraat store

Dr. Martens opende een nieuwe winkel in Amsterdam en verplaatst zich een paar deuren verder vanaf de vorige locatie in de Kalverstraat. Op Kalverstraat 115 is nu de volledige collectie schoenen en accessoires van Dr. Martens te vinden, van klassieke modellen tot de nieuwste releases. Net zoals bij elke winkel, legt Dr. Martens graag een lokale verbinding met de creatieve gemeenschap. Daarom heeft Dr. Martens, de Nederlandse kunstenaar, illustrator en stripromanschrijver Floor van het Nederend, gevraagd om een muurschildering van 4 meter hoog te maken. Floor staat bekend om zijn werk met diverse creatieve instellingen en personen, zoals het Van Gogh Museum, Paradiso en Pepijn Lanen. Zijn kleurrijke muurschildering brengt het iconische Dr. Martens Originals 1460 veterlaarsje tot leven in een psychedelisch landschap.  

Het interieur van de winkel is in samenwerking met Studio OL3 uit Manchester tot stand gekomen. De ruimte van 108m² is ontworpen volgens het kenmerkende retaildesign van het merk, met het herkenbare gele en zwarte kleurenpalet, eikenhouten vloeren en warme, subtiele verlichting. De winkel is van maandag tot en met zaterdag geopend van 10:00 tot 19:00 uur. Met uitzondering van donderdag, dan is de winkel tot 20:00 uur open en op zondag is de winkel van 12:00 tot 18:00 uur geopend.