TOP

Anne (9) lanceert T-shirtlijn The Crap

Altijd leuk als je zeven jaar oud bent: meedoen aan een tekenwedstrijd. De ondernemende Anne is nu 9 en heeft rond haar winnende tekening een hele kledinglijn bedacht.

Anne deed mee aan een tekenwedstrijd waarbij ze een dier moest tekenen dat leeft op het strand. Toen ze de wedstrijd won, kreeg Anne haar tekening als print op een T-shirt. Ondernemend als ze is, vroeg ze een beloning voor haar tekenkunsten toen het bedrijf dat de wedstrijd had uitgeschreven de T-shirts met haar tekening erop wilde verkopen. Haar tekening van de krab vond als The Crap gretig aftrek bij haar ouders, opa en oma. Ook de juf wilde wel zo’n T-shirt.

Snel volgde een complete T-shirt-, sweat- en accessoirelijn voor kinderen, volwassenen en baby’s. Er kwam een fotoshoot en er werd een website ontwikkeld. Er zijn zelfs ansichtkaarten. Daarop schrijft Anne een persoonlijke boodschap aan haar klanten.

Inmiddels zijn er van The Crap een heel aantal gedaantes verschenen. Steeds met een andere geinige tekst eronder. De populairste krabbetjes van dit moment zijn de Sup-crap, de Surf-crap, de Holy-crap en de Happy-crap.

Voor wie oplet, schrijf je krab in het Engels niet als “crap”. Anne legt uit: “Dat is Engels voor krab en met een p is het gewoon grappig, want het betekent dat het ‘helemaal de shit’ is. Bij ons op school zeggen kinderen ook al ‘Wow, dat is helemaal the crap, joh!'” Anne denkt dat ze nog heel veel geld kan verdienen met The Crap: “Ik ken wel heel veel mensen op het strand (Scheveningen – red.) !”

The Crap is in te kopen door de winkelier.

Meer informatie: Bridging Brands, Milo Extercatte, info@thecrap.nl 06-21278821