TOP

America Today in de rode cijfers terwijl MS Mode resultaten redt van moederbedrijf Cool Investments, ALIX the label lanceert gloednieuwe webshop en sieradenmerk Minitials opent winkel in Amsterdam.

America Today in de rode cijfers terwijl MS Mode resultaten redt van moederbedrijf Cool Investments, Alix the label lanceert gloednieuwe website en sieradenmerk Minitials opent winkel in Amsterdam. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 9 november.

Beeld: Alix the label

De Nederlandse America Today heeft het lastig terwijl zusterbedrijf MS Mode groeit

De twee modemerken van Cool Investments, America Today en MS Mode, hebben in 2022 een omzet van 170,9 miljoen euro opgebracht. Het betekent een lichte stijging ten opzichte van 2021. De stijging is vooral te danken aan MS Mode, een grote speler op het gebied van curvy fashion

“America Today heeft gedurende een groot deel van 2022 tegenvallende resultaten getoond. Door een wijziging in de commerciële strategie is de negatieve trend echter gekeerd en is het bedrijf inmiddels weer in de winning mood onder leiding van de nieuwe CEO Bote Galema,” aldus Jonathan Kahn, managing partner van Cool Investments, in het persbericht.

De Nederlandse modeketen herstelt zich in 2023 krachtig van de negatieve resultaten van 2022. Voor Cool Investements is dat voldoende reden om America Today ook financieel te blijven ondersteunen. De komende periode worden dan ook ‘veel’ nieuwe fysieke winkels van het merk geopend in Nederland en België. In het jaar 2022 daalde het aantal winkels van America Today juist met tien filialen.

Bij modemerk MS Mode zag het er in 2022 rooskleuriger uit. De omzet steeg namelijk van 109,5 miljoen euro naar 122,3 miljoen euro. Het ebitda (de winst voor rente, afschrijvingen, belastingen en amortisatie, red) bleef nagenoeg gelijk op een niveau van 8,1 miljoen euro. Cool Investments geeft aan dat gedifferentieerde prijsaanpassingen en productiviteitsverbeteringen ‘substantieel aan het resultaat bijdragen’. 2022 stond daarnaast in het teken van ‘het verbeteren van de kwaliteit van de omzet’. Hierdoor is ingezet op een meer gesegmenteerde collectie en marketingstrategie per land waarin het merk actief is.

“Er zijn veel groeimogelijkheden in de Benelux, Frankijk en Spanje, getuige de omzetontwikkeling van onze winkels’’, aldus MS Mode CEO Dennis Mok. Wordt vervolgd.

ALIX the label lanceert gloednieuwe webshop

ALIX the label, een Nederlands modemerk met een no nonsense uitstraling voor de young minded vrouw, lanceerde eerder deze week haar nieuwe webshop. De gehele website heeft een make-over gekregen, zo blijkt uit het persbericht. 

ALIX nodigt bezoekers uit de nieuwe webshop te verkennen en een kijkje te nemen in haar online wereld. Deze is ontworpen om een nog gebruiksvriendelijker ervaring te bieden. Hoe? Door onder andere een verbeterde navigatie, focus op mobiele shopervaring en algemene verbetering van de functionaliteit. “Belangrijk was dat de nieuwe webshop, naast een goed functionerende webshop, écht een ‘ALIX world’ zou worden, waar je door al haar avonturen kan browsen. Dit is gelukt”, aldus mede-eigenaar Rens Netten.  

De ontwikkeling van de webshop is het startschot van een periode waarin ALIX de eerste stappen zet richting haar 10-jarig jubileum, aankomend kalenderjaar. Dit jubileumjaar zal in het teken staan van verrassingen en nieuwe ontwikkelingen. Stay tuned

Sieradenmerk Minitials opent binnenkort een winkel in Amsterdam

Het sieradenmerk Minitials opent op vrijdag 1 december 2023 een flagshipstore in onze hoofdstad, aan de Cornelis Schuytstraat 48 om precies te zijn. Dat heeft Minitials onlangs bekendgemaakt op haar Instagram-account. 

Minitials is opgericht in 2011. De sieraden zijn van 18 karaat goud en worden handgemaakt in Nederland. Minitials is verkrijgbaar bij geselecteerde juweliers in binnen- en buitenland en er is een eigen webshop. Bestellingen worden overigens wereldwijd verzonden.

De beurzen SundaySchool en BrandsHatch zijn van de baan

Tot voor kort kondigde kindermodebeurs SundaySchool terug te gaan naar één dag en wel maandag, als reactie op de wens van inkopers en winkels. Door de kinderbeurs, die op 15 januari zou plaatsvinden in Vijfhuizen, is nu echter een streep gezet, zo laat de organisatie in een persbericht weten. 

Naast SundaySchool zou die dag ook de volwassenbeurs BrandsHatch weer terug zijn van weggeweest – ook deze is gecanceld. De beurzen hebben ‘voor nu onvoldoende draagvlak’. “De onzekere economische situatie onder andere door oorlogen in Oekraïne en Israël heeft de organisatie doen besluiten beide beurzen te annuleren.”

Ondanks deze berichtgeving laat de organisatie weten in januari 2025 terug te willen keren met een nieuw mode-event. Let’s wait and see