TOP

4FunkyFlavours klaar voor Scandinavië

Groei en expansie zijn de belangrijkste doelstellingen van het label 4FunkyFlavours. Bengels peilde Hanneke Reijnen, verantwoordelijk voor de marketing van het label over de aankomende beursplannen, meedenken in moeilijke tijden en social media.

4FunkyFlavours heeft naar eigen zeggen een ‘mooie geleidelijke verdeling van verkooppunten wereldwijd’. Het doel van het label dat in 2009 begon, is de huidige groei voor de komende jaren door te zetten. Met de deelname aan zowel Bubble London als CPH Kids in Kopenhagen hopen de makers dan ook op een verdere uitbreiding van het aantal verkooppunten op de Europese markt. Hanneke: “Met name een flinke stap richting de Scandinavische markt. Verder heeft onze productie momenteel volop de aandacht. Milieuvriendelijke productie staat voor ons hoog op de agenda.”

Meedenken in moeilijke tijden

Het is voor de kindermodebranche geen makkelijke tijd. Toch is 4FunkyfLavours nog altijd aan het groeien. “We zien wel dat het door de boot genomen niet goed gaat in de markt. Wij zijn echter een relatief jong merk en maken nog ieder jaar een groei mee. We investeren ook in groei in het buitenland en dat werpt zijn vruchten af.”

Meedenken met de winkelier in een tijd dat winkeliers het niet makkelijk hebben, hoort er voor  4FunkyFlavours bij. “Om te beginnen is service voor ons belangrijk. We proberen de hand te reiken naar onze afnemers met ons online ordersysteem. Dat biedt veel mogelijkheden en voordelen. Het is overzichtelijk en onze detaillisten hebben hierdoor een zeer duidelijk beeld van hun orders. Verder hebben wij onze inkoopprijzen goed weten te reguleren en deze zijn dan ook niet gestegen in vergelijking met vorige seizoenen.”

Vierseizoenenjassen

Ondertussen staan de ontwikkelingen in de collectie niet stil. Nu de monsters van de wintercollectie bij menig label binnendruppelen, heeft ook 4FunkyFlavours de wintercollectie al zo goed als rond. Hanneke: “De nieuwe collectie wordt weer erg comfortabel en vrolijk. Ook in de winter brengen we veel kleur en all over prints. we gebruiken voornamelijk jerseys en sportstoffen. Nieuw in de collectie zijn de omkeerbare truien. Je kunt ze ook binnenstebuiten draaien. Verder heben we zowel voor jongens als meisjes vier-seizoenenjassen waarvan de voering afgeritst kan worden. Op deze manier zijn de losse lagen op drie manieren te dragen voor winter, zomer en herfst/lente.

Acties op Facebook

Social media zijn erg belangrijk, vindt Hanneke. “Het is een ideaal instrument om interactie te hebben met je doelgroep. Je kunt bijna realtime je consumenten informeren over de nieuwtjes. 4FunkyFlavours heeft een eigen facebookpagina en naar eigen zeggen met 340 fans al behoorlijk wat volgers. Toch is het een aandachtspunt voor het nieuwe jaar en staat onze aanwezigheid op social media op onze agenda. Aankomend jaar gaan we van start met speciale acties waarmee we onze verkooppunten en consumenten willen interesseren. Deze acties zullen onder andere via de social media worden gecommuniceerd.”

Info:4funkyflavours > 040 218 0567, www.4funkyflavours.eu