TOP

Zonnebrillenmerk MELLER opent eerste Nederlandse winkel in Amsterdam

De Spaanse zonnebrillensensatie Meller, met een omzet van €28 miljoen in 2024 en een sterke cult following onder Gen Z, opent zijn allereerste Nederlandse fysieke winkel op de Kalverstraat in Amsterdam. De opening markeert een strategische stap in de internationale expansie van het merk.

Beeld: Meller

De Spaanse zonnebrillenreus Meller is officieel in Nederland geland met de opening van zijn allereerste fysieke winkel op Kalverstraat 160 in Amsterdam. Na jaren van online succes en het opbouwen van een enorme cult following onder Gen Z en millennials in heel Europa, zet het in Barcelona geboren merk nu de stap naar Amsterdam.

De winkel in Amsterdam is na Barcelona de tweede wereldwijd en markeert een nieuwe groeifase, met plannen voor verdere uitbreiding naar Parijs, Londen en Madrid in 2026. Meller, onderdeel van de Lenskart-groep, boekte in 2024 al een online omzet van €28 miljoen, mede dankzij gedurfde social mediacampagnes en creatieve samenwerkingen met artiesten en influencers.De snelle opmars werd gevoed door de toegankelijke designs en iconische festivaloptredens bij onder meer Awakenings en Sónar. De nieuwe winkel moet de creatieve energie van het merk naar de offline wereld brengen. Het wordt een inspirerende plek waar mode, muziek en lifestyle samenkomen.