TOP

Nieuwsoverzicht: Vespa lanceert tweede kledingcollectie, My Jewellery zet opmerkelijke prestatie neer, Pig & Hen opent derde brandstore en meer

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: Vespa

Vespa lanceert de nieuwe “Snake Capsule” wintercollectie

Vespa onthult zijn tweede kledingcollectie, de Vespa Snake Capsule, geïnspireerd door winterse landschappen en het thema van verandering en transformatie. Deze collectie, een vervolg op de succesvolle Summer Edit, combineert elegantie met een gedurfde en vernieuwende stijl. Centraal staat de slang, symbool van vernieuwing en geluk, passend bij het aankomende Chinese Nieuwjaar. Dit mysterieuze dier komt tot leven in de collectie door speelse slangmotieven op kledingstukken en accessoires, die de constante aanpassingskracht van de slang weerspiegelen. De collectie bevat iconische stukken zoals een bomberjack met een iriserende glans, een maxi-slang op de rug, gebreide wollen truien en comfortabele trainingspakken. Accessoires, voorzien van slangensymbolen, maken de look compleet en combineren vakmanschap met hedendaags design. De Vespa Snake Capsule is nu verkrijgbaar via de Vespa lifestyle-website en tot 19 november in de Vespa pop-up in La Rinascente, Rome.

My Jewellery in Top 20 van grootste lange termijn groeiers in Europa 

My Jewellery heeft een plek veroverd in de Top 20 van The Financial Times Europe’s Long Term Growth Champions 2025. Deze prestigieuze lijst erkent 300 Europese bedrijven die hun omzetgroei hebben weten te behouden, ondanks de economische uitdagingen in Europa. Dit is een opmerkelijke prestatie voor het Nederlandse bedrijf, dat organisch is gegroeid sinds de oprichting in 2011 door Sharon Hilgers. Sharon’s reactie: “Erkend worden door een internationale speler als de Financial Times is een enorme prestatie en een geweldige erkenning voor het werk dat wij als team doen om de groei en positie van My Jewellery binnen Europa te blijven voortzetten.” My Jewellery begon met een passie voor sieraden en is uitgegroeid tot een toonaangevend fashion e-commerce bedrijf in Nederland.

 Pig & Hen opent derde brandstore in Utrecht

Het Nederlandse sieradenmerk Pig & Hen heeft een nieuwe mijlpaal bereikt met de opening van zijn derde brandstore, nu in Utrecht. Na Amsterdam en Den Haag kunnen klanten nu ook in het hart van Utrecht aan de Steenweg terecht voor het volledige aanbod van handgemaakte armbanden, kettingen en ringen. De nieuwe winkel, met een oppervlakte van 100 vierkante meter, weerspiegelt de authentieke, stoere uitstraling van het merk. Opgericht in 2013, heeft Pig & Hen wereldwijd al zo’n 1.300 verkooppunten en blijft het merk internationaal uitbreiden. Met deze uitbreiding in Utrecht versterkt Pig & Hen zijn aanwezigheid in Nederland en zijn ambitie om internationaal door te groeien.

Mexx in nieuwe handen: HVEG Fashion Group neemt RNF over

Modemerk Mexx krijgt definitief een nieuwe eigenaar. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft toestemming gegeven voor de overname van RNF door modeconcern HVEG Fashion Group. Deze overname werd al eerder aangekondigd, namelijk in oktober. HVEG, dat merken zoals Bamboo Basics, Twinlife en Magic Bodyfashion in zijn portfolio heeft en gespecialiseerd is in private label, breidt hiermee zijn marktbereik uit. Door deze overname verwachten beide partijen hun groeimogelijkheden te vergroten en hun positie op de internationale markt te versterken.